ورزشی

حضور آمریکا و ۵۳ کشور در مسابقات جهانی بدنسازی در کیش/ پرداخت ۲۵۰ هزار یورو به فدراسیون جهانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رییس فدراسیون پرورش اندام از حضور ۵۴ کشور در رقابتهای جهانی بدنسازی در کیش خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما حضور ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی در این رقابت هاست.

به گزارش ایسنا، نشست خبری رقابت های پرورش اندام قهرمانی جهان که قرار است مهر ماه در جزیره کیش برگزار شود با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی برگزار شد.

نصیرزاده در ابتدای این نشست اظهار کرد: یکی از آرزوهایی که هر فدراسیونی میزبانی از رقابت های قهرمانی جهان است. از همان ابتدای مدیریت در فدراسیون این بحث را دنبال می‌کردم که به جای حضور در مسابقات خارجی و هزینه کردن ارز و هزینه های زیاد، به سمت میزبانی‌های مهم برویم. در فدراسیون قبلی حضور کمرنگی در مسابقات آسیایی و جهانی داشتیم اما ما با دیپلماسی که داشتیم به دنبال حضور در اکثر رقابت‌های بین‌المللی بودیم. در سال ۱۴۰۲ ما ۳۵ اعزام بین المللی داشتیم. 

وی افزود: در این سفرها رایزنی‌های زیادی داشتیم و کشورهای مختلف مجاب به حضور در رقابت‌های بین المللی در ایران شدند. ما میزبان رقابت های جهانی در رده های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان هستیم. قبل از اتفاقات اخیر پیش بینی ما حضور ۱۰۰ کشور بود اما کشوری مثل ژاپن اعلام کرد وزارت خارجه ما مخالف حضور ما در ایران است. کشورهای فنلاند، آلمان و کره جنوبی و … نیز اعلام کردند در مسابقات ما حاضر نمی‌شوند اما پیگیر حضور آن‌ها هستیم. آمریکا نیز با ۲ ورزشکار در مسابقات ما حاضر می‌شود و قطعا این موضوع در بهبود روابط دو کشور اهمیت دارد. روسیه، بلاروس، مصر، کشورهای حوزه خلیج فارس به غیر از اردن و… در مسابقات جهانی کیش حاضر می‌شوند و پیش‌بینی ما حضور حدود ۵۴ کشور در این رقابتهاست.

رییس فدراسیون بدنسازی خاطرنشان کرد: استقبال کشورهای اروپایی از مسابقات فیتنس چلنج خیلی خوب بوده و بر خلاف دوره قبل رقابت های جهانی، کشورهای زیادی در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

نصیرزاده با درخواست از رسانه‌های داخلی برای حضور در مسابقات جهانی کیش و نقش پررنگ رسانه‌ها در پوشش خوب این رقابت ها توسط ایران، گفت: همیشه انتقادات رسانه‌ها را به جان خریده‌ام و این انتقادات کمک کرده که راه خودمان را به درستی طی کنیم و بهتر گام برداریم. برخی خبرهای منفی و انتقادات همیشه برای ما اثر مثبت داشته است. 

رییس فدراسیون بدنسازی، در ادامه درباره تعداد شرکت کنندگان ایران در مسابقات جهانی کیش، اظهار کرد: سیاست فدراسیون این است که هر چه فرصت برای ورزشکاران داخلی بیشتر مهیا شود برای ما مطلوب تر است اما فدراسیون جهانی می‌گوید حضور بیش از ۲ ورزشکار ایرانی در هر دسته باعث اعتراض کشورهای خارجی می‌شود. از فدراسیون جهانی خواسته‌ایم در دسته های وزنی تا سقف ۳۰ نفر موافقت کنند. مسابقات در رده جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان است که در مجموع در ۹۷ دسته قدی و وزنی برگزار می شود.

وی درباره حضور آمریکا در این مسابقات گفت: رییس فدراسیون آمریکا حضورشان را در مسابقات کیش اعلام کرد و از ما نیز دعوت شد در مسابقات گرندپری میامی حاضر شویم، همه کارها نیز انجام شد تا ۱۵ ورزشکار به این رقابت ها بروند اما اتفاقات اخیر باعث لغو حضور تیم ایران در مسابقات گرندپری میامی آمریکا شد اما آن ها با ۲ ورزشکار به ایران می آیند. 

نصیرزاده در ادامه درباره تغییرات در هیات بدنسازی تهران، گفت: ما هنوز سرپرستی انتخاب نکرده‌ایم. بر اساس اساسنامه، مدیرکل ورزش تهران باید پیشنهاد بدهد و در نهایت معرفی شود. ما اعلام کردیم در انتخاب سرپرست نمی‌توانیم با اداره کل به تفاهم برسیم. این اتفاق باید ظرف ۲۰ روز انجام می‌شد اما کم کاری اداره کل تهران باعث شد این کار انجام نشود. قرار است جلسه حکمیت برگزار شود تا این مشکل ظرف هفته آینده حل شود. 

وی درباره اینکه آیا فدراسیون جهانی برای دادن این میزبانی پولی از ایران گرفته است، گفت: برای مسابقات مستر یونیورس ۱۰ هزار دلار می‌گیرند، برای مسابقات قاره‌ای باید ۴۵ هزار دلار می‌دادیم اما برای مسابقات جهانی باید ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کردیم. چک، عربستان و ایران درخواست میزبانی داده بودند که ما در ابتدا مثل دو کشور دیگر ۵۰ هزار یورو به عنوان دیپوزیت پرداخت کردیم. بعد از آن کمیته المپیک و وزارت ورزش نامه حمایتی به فدراسیون جهانی نوشتند. عربستان میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۵ شد، رییس فدراسیون چک هم تغییر کرد و میزبانی آن ها لغو شد و در نهایت میزبانی را به ما دادند و قرار شد ۲۵۰ هزار یورو در ۴ قسط پرداخت کنیم. پیش بینی ما حضور ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی در این رقابت‌هاست، هر ورزشکار برای حضور در مسابقات جهانی کیش باید ۵۵۰ یورو پرداخت کنند که ۵۰ درصد آن برای ما و ۵۰ درصد دیگر برای فدراسیون جهانی است. فارغ از دستاوردهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی از نظر اقتصادی نیز برای ما مقرون به صرفه است.

وی همچنین گفت: تیم های روسیه و بلاروس نیز با تصویب مجمع فدراسیون جهانی با پرچم های خودشان در مسابقات جهانی کیش حاضر می شوند. 

رئیس فدراسیون پرورش اندام درباره ابطال انتخابات برخی هیات ها گفت: وقتی یک فردی انتخاب می‌شود باید ابطال آن توسط دستگاه قضایی انجام شود. در ۲ استان دیوان عدالت رای داده اما بدوی بوده و اگر در تجدید نظر نیز تایید شود ما قطعا قانون را اجرا می کنیم. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا