حسینی، معاون رئیسی: هزینه ایستادگی کمتر از سازش است / در افکار عمومی دنیا بحث اضمحلال رژیم صهیونیستی به جد مطرح شده است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: معاون رئیس جمهور گفت: باید با تلاش مضاعف و همکاری به تبیین و نشر اندیشه و فرهنگ متعالی بسیج بپردازیم و با رویکرد جذب حداکثری، کسانی را که به هر دلیل از تفکر انقلابی و فرهنگ اصیل اسلامی فاصله گرفته‌اند، با رفتار ملاطفت‌آمیز، مشفقانه، منطق و استدلال جذب کنیم.

سیدمحمد حسینی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور در حوزه بسیج انصارالمهدی منطقه مهرآباد جنوبی تهران و در جمع فرماندهان، روحانیون و بسیجیان با بیان اینکه بسیج همواره در مشکلات و گرفتاری ها از جمله حوادث غیرمترقبه مثل زلزله و سیل و نیز در بحران کرونا تا عرصه دفاع از امنیت همراه و یار و باور مردم بوده، اظهار داشت: امروز در مقابل نقشه ها و جوسازی های کاذب دشمنان و معاندین، مهم این است که بسیج با اقدامات ایجابی و فعالیت‌های موثر هنری و فرهنگی آن‌چنان جاذبه ای ایجاد کند که بسیاری از مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ بسیج همدل و همراه سازد و طراحی و نقشه دشمن را نقش بر آب سازد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هنر بسیج این باشد که با گسترش دایره خدمت رسانی صادقانه و خالصانه روز به روز بر رضایتمندی و علاقه و اشتیاق مردم به نظام اسلامی بیفزاید.

 حسینی با اشاره به پیام امام راحل در سال ۶۷ مبنی بر شکل گیری هسته های مقاومت در سطح جهان، گفت: با الهام از اندیشه امام راحل در زمینه گسترش بسیج، گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن در منطقه شکل گرفتند و امروز اندیشه مقاومت و بسیج در منطقه با اقبال گسترده مواجه است و معادلات منطقه به نفع مقاومت تغییر کرده و این تفکر و اندیشه، نیرنگ خاور میانه جدید آمریکا را خنثی و ناکام ساخت.

وی تصریح کرد: فرهنگ و تفکر ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، عدالت طلبی و استکبار ستیزی بسیج، مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده و به فضل الهی به تدریج زمینه جهانی شدن این مکتب فراهم شده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با تاکید بر اینکه هزینه ایستادگی کمتر از سازش است اظهارداشت: سازشی که با معاهداتی مانند شرم الشیخ، اسلو و کمپ دیوید انجام شد سود و عایدی برای مردم فلسطین نداشت و نه تنها طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند بلکه دایره فشار و محاصره را تنگ تر کردند و کار به جایی رسید که به دنبال کوچ اجباری مردم غزه به صحرای سینا و سایر کشورهای عربی بودند. اما مردم غزه راه مقاومت را برگزیدند و مردانه و راست قامت در ۴۸ روز جنایت و ددمنشی رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند و با حمایت از نیروهای مقاومت، تاریخ سازی کردند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان سال گذشته تمام توان و امکانات و سرمایه های مادی و انسانی خود را به صحنه آوردند تا به زعم خود ایران اسلامی را به تجزیه و فروپاشی بکشانند، اما با هوشیاری و ایستادگی ملت ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز خودشان در مقابل حماس به عنوان یک گروه کوچک مقاومت که از سایر گروه های این جبهه یعنی حزب الله، حشد الشعبی و انصارالله، از توان و امکانات کمتری برخوردار است، درمانده و مستأصل شده اند به‌نحوی که در افکار عمومی دنیا بحث اضمحلال رژیم صهیونیستی به جد مطرح شده است.

وی تصریح کرد: جنایت های رژیم صهیونیستی در قتل عام وحشیانه زنان و کودکان و بمباران مناطق مسکونی و درمانی، باعث بیداری وجدان های بشری شده است و مردم در شهرهای مختلف دنیا به ویژه در کشورهای حامی صهیونیست ها به رغم ممنوعیت و مجازات های تعیین شده، به صورت گسترده برای حمایت از مردم فلسطین و علیه صهیونیست ها به خیابانها آمده اند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: خون قریب به ۲۰ هزار انسان بی گناه به ویژه هزاران زن و کودک مظلوم، ماهیت پلید فرهنگ و تمدن غرب را آشکار ساخته  و موجب رسوایی مدعیان حقوق بشر و انسانی شده است.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود اهمیت مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بسیجیان در این زمینه با سعی وافر در حوزه پاسخ به سوالات و ابهاماتی که در فضای ذهنی اقشار مختلف وجود دارد، می توانند به ایجاد نشاط اجتماعی و حضور فعال مردم در انتخابات کمک کنند.

در این مراسم تعدادی از حاضران سوالات، پیشنهادات و انتظارات خود از دولت انقلابی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و لزوم اهتمام به فعالیت‌های فرهنگی و اختصاص اعتبارات بیشتر را بیان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا