استان ها

حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در دستورکار دولت است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر چهارشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از توفیقات کشور ایران مشارکت مردم در کلیه امور است و تجربه ثابت کرده حضور مردم در پیش‌برد اهداف نقش بسزایی دارد.

وی افزود: تأمین فضا، زیرساخت و تجهیزات آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از زیرنظام‌های ۶ گانه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دنبال سند تحول در دولت سیزدهم گام‌های خوبی برداشته شده است و سهم خیرین در این سند بسیار زیاد است.

حیدری عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۲۲۰ باب کلاس ساخته شده و ۳۶۰ باب در حال ساخت است، همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور جهت توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: باید کلیه مدارس کانکسی و خشت و گلی در چهارمحال و بختیاری به مدارس پایدار تبدیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از کارهای ارزشمند و ماندنی دولت سیزدهم را رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد.

حیدری یکی از برنامه‌های جدی دولت حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی دانست و اضافه کرد: این کار می‌تواند در اشتغال دانش‌آموزان در آینده بسیار تأثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: توسعه هنرستان‌ها از اولویت‌ها است، معلمان و کادر مدرسه می‌توانند اساس آموزش را تشکیل دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از یک هزار معلم در چهارمحال و بختیاری به کارگیری شد، یادآوری کرد: در مناطق محروم به مدارس و فضاهای آموزشی توجه جدی صورت می‌گیرد.

حیدری به علاقه خیرین خارج از کشور برای مدرسه‌سازی و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره و عنوان داشت: باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی بر لزوم استفاده از توان نیروهای جهادی و نهادهای انقلابی تاکید کرد و گفت: نباید از منابع مالی و پتانسیل دستگاه‌های دولتی در این زمینه غافل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا