استان ها

حدنگاری ۸۵ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان سال – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر استانی به آذربایجان شرقی، با حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

بابایی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه اداره ثبت آذربایجان شرقی و همراهی مجموعه قضائی، این استان از نظر تعیین تکلیف اسناد قطعات زمین‌های زراعی از نظر متراژ رتبه سوم را در کشور دارد هرچند از نظر تعداد قطعات بیشترین قطعات در این استان تعیین تکلیف شده‌اند.

بابایی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۸۵ درصد اراضی کشاورزی استان صاحب سند و حدنگاری خواهند شد.

وی با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: این قانون که پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و بر اساس قوانین حقوقی و با برگزاری جلسات بسیار در مراجع قانونگذار به تصویب رسیده است یکی از اقدامات مهم در حوزه تأمین حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم است.

بابایی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی صحیح به مردم و روشن سازی ابعاد مختلف این قانون به مردم اقدام مهمی است و ابراز امیدواری کرد ائمه جماعات در سخنرانی‌های خود این مساله را به مردم منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل نیز در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین حقوق مردم و حل مشکلات مالکیت گفت امیدواریم با تلاش همه مسئولان ذیربط این اقدام بزرگ هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

گفتنی است در این دیدار رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین سازمان، مدیرکل و مسئولان اداره ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا