استان ها

حج امسال ویژه برائت از اسرائیل و آمریکا است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی پنج‌شنبه شب در دیدار با جمعی از زائران بیت الله الحرام با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید ما همیشه بویژه در حوادث در کنار مردم بود و حتی به روستاها نیز سرکشی می‌کرد و به تعبیر رهبر انقلاب، ایشان برای کشور مغتنم بود.

امام جمعه دیر افزود: حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت، رسانه‌های بیگانه را مجبور به اعتراف به این حضور میلیونی در تجلیل از این شهدای عزیز کرد.

حسینی گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری آینده به خوبی برگزار شود و این نظام که نظام امام زمان (عج) است با اقتدار به پیش رود.

وی گفت: حج تمتع سفر بسیار معنوی و تاریخی است که یکبار بر انسان واجب می‌شود و باید از آن به خوبی بهره برداری شود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: این سفر نوعی هجرت ظاهری است و اصل هجرت انسان از خود است که اگر محقق نشود، هجرت ظاهری به تنهایی سودی ندارد.

وی افزود: قبل از سفر حج اگر بدهکار کسی هستید و حق الناسی بر گردن دارید جبران کنید و حلالیت بطلبید و خمس مال خود را پرداخت نموده و با مال حلال به این سفر معنوی بروید.

حسینی خاطرنشان کرد: دست کشیدن از لذات دنیوی در ایام حج نوعی تمرین که باید در زندگی شما نهادینه شود و نشانه قبولی حج جدا شدن از گناهان و توبه واقعی است.

وی ابراز کرد: شما به عنوان نمایندگان و سفیران جمهوری اسلامی هستید و باید آنجا آبروی ایران را حفظ کنید و از هر موضعی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود، بپرهیزید.

حسینی گفت: حج کنگره بین المللی مسلمانان است و اگر وحدت و انسجام اسلامی بصورت کامل شکل بگیرد، می‌توانیم در مقابل متعرضان به نظام اسلامی مقاومت کنیم.

وی افزود: حج امسال با توجه به کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی بصورت ویژه حج برائت از دشمنان است.

امام جمعه دیر با تاکید بر استفاده از معنویت ایام حج، بیان کرد: حاجی باید دل خود را به سوی امام زمان (عج) روانه و با امام خویش تجدید بیعت و ارتباط روحی و معنوی برقرار کند.

وی تاکید کرد: برای پیروزی مظلومین فلسطین و سربلندی کشور و طول عمر امام خامنه ای مدظله العالی دعا کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا