اقتصادی

حتما قبل از خرید لیوان‌های کاغذی تبلیغاتی این متن را تا انتها بخوانید!

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

لیوان کاغذی تبلیغاتی

هرچند تاریخچه لیوان‌های کاغذی به ۲ قرن پیش از میلاد مسیح در چین می‌رسد اما لیوان‌های کاغذی به شکل امروز از قرن بیستم متداول شدند. در آن دوره استفاده عمومی مشترک از لیوان‌های شیشه‌ای و فلزی باعث بروز بیماری‌های واگیردار شده بود. این مسئله بخصوص در مدارس و همچنین واگن‌های قطار که آب در گالون‌های چوبی عرضه می‌شد و مردم از لیوان متصل به این گالن‌ها برای شرب استفاده می‌کردند مشهود بود و باعث بروز بیماری و به طبع آن مرگ میرهای زیادی می‌شد تا اینکه رفته رفته با بهبود کیفیت فرایند ساخت کاغذ و تولید کاغذهایی مناسب برای لیوان، لیوان‌های کاغذی همه‌گیر شده و نقش مهمی در بهداشت جوامع بازی کردند.

لیوان کاغذی تبلیغاتی

متریال (جنس) لیوان‌های کاغذی متداول در ایران

از نظر جنس کاغذ، لیوان‌های کاغذی در ایران به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱. کاغذهای خارجی

۲. کاغذهای ایرانی

هرچند در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در ساخت کاغذهای ایرانی بوجود آمده است اما هنوز هم کیفیت کاغذهای ایرانی اختلاف بسیاری با کاغذهای خارجی در دو بخش عمده دارند: رنگ خمیر کاغذ که به زردی می‌زند و نفوذ پذیری بدنه لیوان در برابر مایع.

بنابراین توصیه می‌کنیم اگر تصمیم دارید از لیوان‌های یکبارمصرف کاغذی برای تبلیغات استفاده کنید؛ برای زیبایی بیشتر، کارائی بالاتر و نمایش بهتر لوگو و هویت بصری برند خود، حتما از لیوان‌های تولید شده با کاغذهای خارجی استفاده کنید.

اکثر سهم بازار کاغذهای ایرانی را دو شرکت پارس و راشا به خود اختصاص داده‌اند و قیمت آن‌ها (در خرداد ماه ۱۴۰۳) حدود ۵۵ هزار تومان به ازای هر کیلو است. در همین زمان هر کیلو کاغذ خارجی حدود ۸۰ تا ۹۵ هزار تومان است.

انواغ کاغذهای لیوان از لحاظ روکش در ایران:

عمده کاغذهای موجود بازار ایران به دونوع کاغذ مات و کاغذ گلاسته محدود می شود. کاغذ مات همانطور که از نامش پیداست، جلای کمتری نسبت به کاغذهای گلاسه دارد.

نحوه تولید لیوان‌های کاغذی

کاغذ مخصوص لیوان‌های کاغذی با پوشاندن یک سطح آن توسط لایه پلی‌اتیلن یا PE تولید می‌شود. پلی‌اتیلن از نفوذ مایع به لایه بیرونی جلوگیری می‌کند.

برای تولید لیوان کاغذی در مرحله اول روی سطح خارجی لیوان چاپ انجام می شود. سپس به وسیله دستگاه دایکات کاغذها قالب می‌خورند که اصطلاحا به این کاغذهای قالب خورده ، استروک لیوان کاغذی گفته می‌شود. در مرحله بعدی استروک‌های لیوان وارد دستگاه‌های لیوان سازی شده و بوسیله دستگاه‌های فراصوت یا حرارتی، لبه‌های لیوان به هم چسبیده و کف لیوان به آن اضافه می‌شود. دقت داشته باشید برخلاف باور عموم، در ساخت لیوان از چسب برای چسباندن کاغذ آن استفاده نمی‌شود.

لیوان کاغذی تبلیغاتی

مهم ترین نکاتی که هنگام سفارش و خرید لیوان های کاغذی باید از آنها آگاه باشید!

گاهی در هنگام خرید لیوان کاغذی تفاوت قیمت بین دو تولید کننده اختلاف فاحشی دارند که ممکن است گیج کننده و وسوسه انگیز باشد. پس اگر به چنین موردی برخوردید برای انتخاب درست به چک لیست زیر توجه کنید.

۱.گرماژ کاغذ: حتما از تولید کننده گرماژ کاغذ مورد استفاده را بپرسید به طبع گرماژهای بالاتر به معنای ضخامت بیشتر و کیفیت بهتر لیوان کاغذی می باشد جهت اطلاع گرماژ مناسب کاغذ( در حالت باز ۱۰۰ سانت در ۱۰۰ سانت) برای یک لیوان کاغذی در محدوده ۱۹۰ گرم تا ۲۲۰ گرم می باشد.

۲.نوع کاغذ: همانطور که پیشتر گفته شد در بازار ایران انواع کاغذهای ایرانی و خارجی موجود است که مسلما انتخاب نوع کاغذ تاثیر بسیار مهمی در قیمت لیوان دارد.

۳.هزینه های جانبی : حتما قبل از تایید سفارش خود از فروشنده در خصوص هزینه های جانبی سوال بفرمایید. این هزینه ها شامل، هزینه زینک ، قالب ، حمل و نقل و… می شود.

۴.اندازه لیوان: اصولا حجم رایج و استاندارد یک لیوان کاغذی تبلیغاتی ، ۲۲۰ سی سی می باشد. بعضی از تولید کنندگان برای صرفه جویی در کاغذ ، اندازه لیوان کاغذی را کمی کوچکتراز سایز استاندارد قرار می دهند. لذا توصیه می شود حتما قبل از سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی از تولید کننده نمونه تهیه فرمایید.

۵.تیراژ لیوان کاغذی تبلیغاتی: بدیهی است که لیوان کاغذی به هر تعداد قابل تولید است اما در تعداد کمتر از ۱۰۰۰ عدد هزینه های سر بار تولید همچون زینک ، قالب و چاپ قیمت را افزایش می دهد لذا توصیه می شود برای سفارش حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد باشد. البته در تیراژ ۵۰۰۰ عدد قیمت لیوان کاغذی مناسب تر خواهد شد و در تیراژ ۱۳۵۰۰۰ بهترین قیمت لیوان را شاهد خواهید بود.

۶.ضایعات و کم فروشی: یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی توجه به ضایعات می باشد. بدیهی است در مراحل مختلف تولید لیوان کاغذی از مرحله چاپ گرفته تا کارگاه لیوان سازی ضایعات وجود دارد. در کم ترین حالت حدود ۱ درصد می باشد که گاها تا حدود ۱۰ درصد نیز بسته به شرایط مختلف تغییر می کند. در این میان راه حل منطقی آنست پرداختی به ازای لیوان دریافتی باشد و تولید کننده مسئولیت ضایعات را خود به عهده بگیرد تا خریدار از این حیث متضرر نگردد.

۷.بسته بندی شده و داخل کارتن : توجه داشته باشید که لیوان های کاغذی تحویل شده باید در بسته بندی ( بسته بندی متداول ۵۰ تایی می باشد ) و داخل کارتن تحویل شوند. لذا در هنگام سفارش به این نکته توجه شود تا هزینه اضافی در این زمینه از طرف فروشنده درخواست نشود. در ضمن توصیه می شود که پس از تحویل به شکل تصادفی کارتن ها را شمارش کنید تا نسبت به تعداد صحیح دریافتی مطمئن شوید.

۸.اعتبار و سابقه : مهمترین نکته در میان نکات مطرح شده توجه به اعتبار و خوشنامی فروشنده می باشد. مسلما یک فروشنده خوشنام هیچ گاه برای اندک سود بیشتر اعتبار خود را به مخاطره نمی اندازد. لذا قبل از سفارش حتما در این خصوص تحقیقات لازم انجام شود.

۹.تخصص در تبلیغات: حتما برای سفارش لیوان کاغذی تبلیغاتی از تولید کننده ای استفاده کنید. که اشراف به حوزه تبلیغات داشته باشد، علت اینکه بسیاری از تولیدکنندگان عمومی لیوان های کاغذی به دلیل تمایل به کاهش هزینه ها و عدم آگاهی از قابلیت های تبلیغاتی لیوان های کاغذی به طراحی ، کیفیت چاپ و کاغذ مناسب تبلیغات توجه کمتری می کنند و به طبع خروجی کار از لحاظ جنبه تبلیغاتی افت می کند.

بررسی لیوان های کاغذی از لحاظ حجم مایع و نوع ساخت:

متداول ترین و کاربردی ترین حجم در بازار در ایران

شات

۱۲۰ سی سی

۱۸۰ سی سی

۲۲۰ سی سی

۳۶۰ سی سی

از لحاظ نوع ساخت

تک جداره

دوجداره

درب دار

گلاسه و مات تبلیغاتی

کرکره ای

بایدها و نبایدهای لیوان‌ کاغذی

اگر در هنگام ریختن مایع داغ مانند چای یا قهوه روی سطح مایع داخل لیوان حالت چربی بست، بدانید کیفیت لیوان پایین است. این حالت نشان دهنده حل شدن دیواره داخلی در مایع است. لذا توصیه می‌شود از این نوع لیوان استفاده نکنید.

از ریختن نوشیدنی‌های الکلی در داخل لیوان کاغذی خودداری نمایید. الکل باعث حل شدن لایه داخلی لیوان شده و می‌تواند برای سلامتی مشکل ساز باشد.

معایب لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی

استفاده از خمیر کاغذ که به طبع آن برش درختان برای محیط زیست مضرات خاص خود را دارد.

از نظر هزینه نسبت به لیوان‌های پلاستیکی گران‌ترند.

مزایای لیوان‌های کاغذی

در مجاورت با نوشیدنی‌های داغ مضرات لیوان‌های پلاستیکی را ندارند.

تجزیه‌پذیر هستند.

سطح خارجی لیوان‌های کاغذی مکان بسیار خوبی برای تبلیغات با قیمت مناسب و تاثیر بالا است.

از مواد شیمیایی و نفتی در ساختار آن استفاده نمی‌شود.

نسبت به لیوان‌های یکبار مصرف گیاهی ارزان‌تر است.

سطح بیرونی آنها هنگام ریختن مایعات داغ نسبت به نوع پلاستیکی کمتر داغ می‌شود.

شایان ذکر است شرکت هور هدیه مانا با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع لیوان‌های کاغذی تبلیغاتی و باکیفیت، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره و خدمات در این زمینه خدمت شما مشتریان عزیز اعلام می‌دارد.

شما عزیزان می‌توانید از روش‌های زیر با ما در تماس باشید:

تلفن : ۰۲۱۸۸۸۸۵۲۵۷

موبایل : ۰۹۳۷۰۰۵۰۰۳۳

ایمیل : info@hoorgifts.ir

وب سایت : hoorgifts.ir

رسانه های اجتماعی: hoorgifts@

آدرس دفتر فروش: تهران، خیابان توانیر ، خیابان نظامی گنجوی ، نبش خیابان گنجه و حماسی پلاک ۳ طبقه دوم واحد ۳۲

کدپستی : ۱۴۳۴۸۴۳۱۴۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا