جهش پرداخت الکترونیک سپهر در بازار تراکنش
شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۳ در تمامی شاخصها رشد کرده و موفق شده تا جایگاه خود را از حیث سهم از بازار تراکنش ارتقا دهد. احمد پیشگاهزاده سرپرست جدید مدیرعاملی این شرکت در اولین اظهارنظر تاکید کرده که افزایش درآمد و سوددهی، در کنار بهبود جایگاه این شرکت در جدول شاپرکی از جمله برنامههای او خواهد بود.
به گزارش دنیای بانک، پرداخت الکترونیک سپهر با نام اختصاری «پاس» در حال حاضر یکی از شرکت های هلدینگ فناوری و نوآوری بانک صادرات ایران (صاد) به حساب میآید که نقش بسزایی در زنجیره ارزش تامین این بانک ایفا میکند.
سهم این شرکت از تعداد کل تراکنشها بر اساس گزارش شاپرک از ۲.۷۹ درصد در فروردین امسال به ۳.۲۱ درصد در پایان آبانماه رسیده و از حیث مبلغ هم موفق شده تا سهم خود را از ۵.۵۲ درصد به ۶.۴۷ درصد رشد دهد.
این افزایش سهم نماد پاس در بازار تراکنش البته بر سایر شاخصهای شاپرکی هم اثر مثبت گذاشته تا جایی که سهم شرکت از تراکنشهای کارتخوانهای فروشگاهی از حیث مبلغ از ۵.۲۳ درصد در ابتدای امسال به ۵.۷۲ درصد در پایان آبان و از حیث تعداد از ۲.۹۴ درصد به ۳.۳۲ درصد رشد داشته است.
هدفگذاری تراکنشهای اینترنتی
تجارت الکترونیک سپهر با توجه به رشد تراکنشهای اینترنتی و شکلگیری کسبوکارهای جدید در تلاش است تا جایگاه خود را بهبود ببخشد و بر اساس دادههای شرکت شاپرک، سهم این شرکت از حیث مبلغ تراکنشهای اینترنتی از ۶.۹۶ درصد در فروردین ۱۴۰۳ به ۸.۷۵ درصد در پایان آبانماه امسال قد کشیده و از حیث تعداد هم از ۲.۳۱ درصد به ۲.۷۴ درصد رشد را تجربه کرده است.
رشد بپاس در تراکنشهای خرید
بپاس از ۸ ماه نخست امسال موق شده تا سهم خود از تعداد کل تراکنشهای خرید در بازار تراکنش را از ۲.۸۸ درصد به ۳.۲۵ درصد و از حیث مبلغ هم از ۵.۵۴ درصد به ۶.۵۲ درصد افزایش دهد. پیشبینی میشود که پرداخت الکترونیک سپهر در رقابت فشرده بازار تراکنش، به سهم بالاتر و باکیفیتتر دست یابد و افزایش آگاهی مردم و فعالان کسب و کار نسبت به خدمات و محصولات این شرکت راه را هموارتر خواهد کرد.
استمرار رو به بهبود محصوس شاخص نسبت تعداد خطای پذیرندگی و شاخص تابآوری «پاس» باعث خواهد شد تا خدمات این شرکت با اقبال مطلوبتر از گذشته مواجه شود.
رشد مطلوب سودسازی و چشمانداز روشن پاس
پرداخت الکترونیک سپهر، سال گذشته را با افزایش ۷۸ درصدی درآمدهای عملیاتی و جهش ۱۹۷ درصد سود عملیاتی و ۲۴۸ درصدی سود خالص به پایان برد و امسال هم توسعه محصولات متمایز نرمافزاری و سختافزاری، خلق ارزش برای فعالان اقتصادی به ویژه اصناف کشور و توسعه اکوسیستم و زیرساختهای فینتکی را هدفگذاری کرده و تصمیم دارد تا سهم خود از صنعت پرداخت را با پوشش نیازهای مشتریان و صاحبان کسب و کار افزایش دهد.
این گزارش میافزاید: سهم پرداخت الکترونیک سپهر از کارتخوانهای تراکنشدار در پایان آبانماه به ۶.۱۹ درصد رسیده که نسبت به ابتدای سال رشد داشته و این شرکت در همین بازه زمانی موفق شده تا سهم خود از ابزار پذیرش اینترنتی را بهبود ببخشد.
این برند شناخته شده صنعت پرداخت ایران که از سال ۱۳۸۶ با نام مبنا کارت آریا متولد و فعالیت خود را کلید زد در سال ۱۳۹۷ به نام پرداخت الکترونیک سپهر با نشان تجاری پاس تغییر نام داد و یک سال بعد به عنوان شرکت دانشبنیان معرفی شد و در سال ۱۳۹۹ به عنوان واحد نمونه نرمافزار کشور، تدین طلایی دریافت کرد.