استان ها

جهش تولید نیازمند حمایت از کارآفرینان/رشد تولید راهکار رفع بیکاری – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شانس و پیروزی زاده ذهن انسان‌ها است، و هر کسی که بخواهد دروازه‌های موفقیت را بگشاید راهی برای آن پیدا می‌کند.

اراده و تصمیم برای رسیدن به موفقیت شانس تغییر را نصیب انسان مصمم می‌کند و اگر کسی به پیروزی باور داشته باشد قطعاً برای آن تلاش می‌کند و همین تلاش او دریچه جدیدی از جهان را می‌گشاید که مسیر زندگی را هموار خواهر کرد هر چند سخت اما در نهایت طعم شیرین لذت را به او می‌چشاند.

بخش عمده از راه کارآفرین شناسایی چالش‌ها و پیروز شدن بر آنها است که در این راه پر تلاطم مهارت‌های جدید که منجر به پیروزی می‌شود را شناسایی و کتابی از آزمون و خطاها را می‌پیماید.

کارآفرین ماهی‌گیری را یاد گرفته و بی‌منت به دیگران هم یاد می‌دهد و کارآفرین موفق در زمینه پیشرفت در کسب و کار خود اشتباهات خود را پذیرفته و از آنها نرده‌بانی از انگیزه برای رسیدن به سطح بالاتر اهداف خود را ساخته است.

جهش تولید نیازمند حمایت از کارآفرینان/رشد تولید راهکار رفع بیکاری

یکی از مهمترین بارزه شخصیتی کارآفرین استقلال او است، وقتی کارآفرین باشی نگاه متفاوتی به آنچه اتفاق نام دارد، خواهی داشت؛ کارآفرین از شکست نمی‌ترسند بلکه از آن قدردانی می‌کند چون کوله بار تجربه است برای آنها.

کارآفرین سنندجی معیشت ۴۰ خانوار را تأمین می‌کند

کاوه نجاری کارآفرین سنندجی است که از سال ۷۶ وارد عرصه تولید شده است و کار خود را با شخصی دوزی در خیاطی آغاز کرد و به مرور خود مغازه خرید و امروز معیشت ۴۰ خانواده را تأمین می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مدت ۱۷ سال تولیدی کوچکی در تهران داشته است، افزود: کار من سختی‌های خاص خود را داشت و ضرر و زیان‌های زیادی در راه ایجاد این کسب و کار کوچک متحمل شدم.

نجاری با بیان اینکه نبود بازار برای تولید کننده سخت است، گفت: پس از ۱۷ سال کسب تجربه و سختی کار در تهران، به سنندج بازگشتم و اکنون ۲ سال و نیم است که مجموعه تولیدی کتان را در این شهر راه‌اندازی کرده‌ام.

این کارآفرین سنندجی که در حال حاضر کارهای برش پارچه را برعهده دارد، افزود: بخاطر ایجاد اشتغال در شهر سنندج تصمیم گرفتم کسب و کارم را در سنندج رونق ببخشم و در حال حاضر ۳۰ نفر مستقیم در کارگاه خیاطی می‌کنند و ۹ نفر از خانم‌هایی که به دلیل شرایط زندگی و داشتن فرزند کوچک توان حضور در کارگاه را ندارند به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.

درآمد خانوارهای شاغل در این کارگاه از ۱۳ تا ۳۰ میلیون در ماه است

نجاری عنوان کرد: نیروهای ما از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر مشغول کار هستند و بر اساس تعداد تولید روزانه از ۱۳ میلیون تا ۳۰ میلیون در ماه درآمد دارند و بیمه آنها هم رد می‌شود.

وی گفت: در هفته تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار لباس در کارگاه تولید می‌شود که اگر در بخش تولید و مواد اولیه حمایت شود، تا ۱۰ هزار قطعه لباس در هفته و ۴۰ هزار در ماه می‌توانیم تولید کنیم رقمی بالا و سخت که می‌توانیم در صورت وجود حمایت از عهده آن بر بیاییم.

این کارآفرین سنندجی تصریح کرد: مواد اولیه ما در حال حاضر از شهر اصفهان و تهران تأمین می‌شود و برخی مواد هم خارجی است که برای تأمین آنها مشکلات خاص خود را داریم.

فعالیت با تجهیزاتی همسطح با امکانات روز دنیا

نجاری اذعان کرد: مکان کارگاه ما در حال حاضر استیجاری بوده و در ۲ طبقه به مساحت ۵۶۰ متر است اما کل امکانات و دستگاه‌ها به روز بوده و همسطح با امکانات روز دنیا است.

وی افزود: مشکل اصلی بنده عدم حمایت مسؤولان است در حالیکه در شهرهای بزرگ‌تر و تهران حمایت از بخش کارآفرینی روز به روز در حال رشد است.

این کار آفرین سنندجی اعلام کرد: قبل از عید در این کارگاه ۴۰ نفر به صورت حضوری مشغول به کار بودند که به دلیل آفت بازار و گردش مالی ضعیف مجبور به ترک نیروی کار شدیم در حالی که اگر هر شهر دیگر بود مسؤولان اجازه نمی‌دادند این اتفاق بیفتد و نیروهای کار یک مجموعه ریزش کند.

نجاری یادآور شد: بعضی موارد هست که تنهایی از دست من برنمی‌آید و حتماً باید مسؤولان نیز به حمایت از من و سایر کارآفرین‌ها بپردازند.

وی گفت: اگر از سوی مسؤولان در بخش تولید و تهیه مواد اولیه حمایت شوم تا ۴۰۰ نفر نیرو را مستقیم و غیر مستقیم سر کار خواهم برد ولی متأسفانه تاکنون حمایتی از من نشده است.

جهش تولید نیازمند حمایت از کارآفرینان/رشد تولید راهکار رفع بیکاری

با حمایت مسؤولان توان تولید اجناس برای صادرات را خواهیم داشت

نجاری افزود: با توجه به نیاز بازار استان کیفیت لباس‌های تولید شده در این کارگاه خوب و متوسط است ولی در بخش صادرات اگر حمایت شویم چون تمام دستگاه‌ها برابر با متد روز دنیا است و فقط نوع پارچه متفاوت است می‌توانیم برابر با نیاز صادرات اجناس قابل قبول تولید کنیم.

این کار آفرین سنندجی تصریح کرد: بازار فروش ما غالباً استان‌های همجوار، هولیر و سلیمانیه عراق است که با بازاریابی خودمان انجام شده و نمونه کار را دیدند و اعتماد به کسب و کار ما صوره گرفته است.

وی عنوان کرد: به مدت ۲ هفته هم با تبلیغ میدانی در سطح شهر خوشبختانه با استقبال خوب و حمایت همشهری‌های عزیز روبه رو شدیم و فروش تکی را نیز آغاز کردیم.

نجاری بیان کرد: در این مجموعه ۲۰ نوع لباس مردانه، مانتو، پیراهن اسپرت تولید می‌شود که با راه‌اندازی بخش تولید و تهیه مواد اولیه می‌توانیم نیاز شهر از شلوار، دامن و دیگر انواع لباس را تأمین کنیم اما مشکلات خاص خود را دارد و تا حمایت نشود این کار به تنهایی برای من کارآفرین ممکن نیست.

وی تصریح کرد: ظرفیت شهر خوشبختانه برای تأمین نیروی کار بسیار بالا است و در همین مجموعه و مکان هم در صورت تأمین نیازهای اولیه تا ۸۰ نفر نیرو می‌توانیم مستقیم و ۸۰ نفر هم غیر مستقیم تحت حمایت قرار دهیم ولی متأسفانه این حمایت از سوی مسؤولان وجود ندارد ولی ای کاش حمایت بود چون هر کاری انجام شود برای شهر خودمان و مردم خودمان است.

رونق اشتغال نیازمند حمایت مسؤولان است

نجاری بیان کرد: من در حد توان خود اقدام کردم اما انتظار از مسؤولان دارم که حمایت کنند، حتی از مسؤولان استانی به کارگاه ما آمده و وقتی درخواست یاری و حمایت داشتم متأسفانه با لبخندی از سر بی‌اعتنایی و انگار برایش اهمیت ندارد رفته است.

وی ادامه داد: برای سود دهی شخصی در این کارگاه اگر ۱۰ نفر هم کار کنند برای من کافی است اما مهم این است که بتوان افراد بیشتری را تحت پوشش قرار داد تا از افراد بیکار کم کرد.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح کردند نیاز است مردم و مسؤولان در کنار هم برای تحقق این شعار گام بردارند و قطعاً کارآفرینان می‌توانند با حمایت مسؤولان زمینه تولید داخلی و افزایش اشتغال را فراهم کنند، که در این راه همدلی و تعامل مسؤولان را می‌طلبد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا