تیتر یک

جنجال حادثه مجدل شمس؛ اکسیوس: واشنگتن به اسرائیل پیام داده که حمله به بیروت ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند / در حال کار بر روی یک راه حل دیپلماتیک هستیم / رسانه های اسرائیلی: پاسخ تل آویو ممکن است منجر به چندین روز جنگ شدید و فراتر از قواعد درگیری با حزب الله شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در پی حمله به مجدل شمس و کشته شدن دهها نفر اکسیوس نوشت که فرستاده ویژه آمریکا به لبنان تأکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ اکسیوس نوشت: فرستاده ویژه آمریکا به لبنان تأکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما باید این کار را به روشی انجام دهد که به افزایش تنش‌ها و آسیب رساندن به غیرنظامیان منجر نشود.

 

 اکسیوس همچنین  از قول یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد که مشاور ارشد بایدن به گالانت گفت که واشنگتن نگران است حمله به بیروت ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند.

 

این مسئول در ادامه افزود: مشاور ارشد بایدن نگرانی واشنگتن را از هر گونه حمله احتمالی به بیروت به گالانت منتقل کرد.

 

در همین رابطه کاخ سفید اعلام کرد: در حال کار بر روی یک راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به حملات در مرز لبنان و اسرائیل هستیم .

 

رسانه های اسرائیلی: پاسخ تل آویو ممکن است منجر به چندین روز جنگ شدید و فراتر از قواعد درگیری با حزب الله شود

 

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اما می گوید که پاسخ اسرائیل به حمله حزب‌الله به مجدل شمس ممکن است منجر به چندین روز جنگ شدید شود.

 

 یدئوت آحارونوت نیز در این رابطه نوشت: پیش‌بینی می‌شود که کابینه اسرائیل در پاسخ به حزب‌الله، واکنش شدیدی نشان دهد که منجر به روزها نبرد فراتر از قواعد درگیری خواهد شد.

 

این رسانه افزود: انتظار نمی‌رود که پاسخی منجر به جنگ تمام عیار شود و جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از تشدید اوضاع به سمت یک جنگ تمام عیار فشار می‌آورد.

 

 کانال ۱۳ اسرائیل هم به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که  تمام سناریوهای پاسخ که مورد بحث قرار گرفته اند، طبق پیش بینی ها منجر به روزهای جنگ با حزب الله خواهد شد.

 

گفتنی است که طبق ادعای اسرائیل، در یک حمله به مجدل شمس در بلندی‌های جولان دهها کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. تل آویو مدعی است که حزب الله موشک را پرتاب کرده، اما حزب الله این اتهام را رد کرده و می گوید این موشک رهگیر اسرائیل بوده که در آنجا سقوط کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا