هشت صبح: یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با ادعای اینکه باکو اعتقاد ندارد حمله به سفارت این کشور در تهران به دلایل شخصی انجام شده باشد، از احتمال تخلیه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران خبر داد. آیخان حاجی زاده رئیس بخش مطبوعات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ظهر امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با شبکه […]

هشت صبح: یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با ادعای اینکه باکو اعتقاد ندارد حمله به سفارت این کشور در تهران به دلایل شخصی انجام شده باشد، از احتمال تخلیه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران خبر داد.

آیخان حاجی زاده رئیس بخش مطبوعات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ظهر امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با شبکه ترکیه‌ای «تی آر تی هابر» از احتمال تخلیه سفارت این کشور در تهران خبر داد.

آیخان حاجی زاده در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره انگیزه شخصی عامل حمله مدعی شد: «باکو اعتقاد ندارد که حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران به دلایل شخصی انجام شده باشد.»

وی در ادامه با بیان اینکه باید امنیت سفارت باکو تأمین می‌شد، اضافه کرد: «دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد به زودی سفارت خود را در تهران تخلیه کند.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تا لحظه انتشار این گزارش بیانیه‌ای رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز امروز به حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران واکنش نشان داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «من قویا حمله تروریستی امروز علیه سفارتمان در تهران را محکوم می‌کنم. من عمیقا با خانواده و بستگان «عسکراف رضوان اوغلو» رئیس نیروهای گارد سفارت که برای محافظت از سفارت و کارمندان آن کشته شد، ابراز همدردی می‌کنم. ما خواستار رسیدگی سریع به این اقدام تروریستی و مجازات تروریست ها هستیم.»