سیاسی

جلیلی: برای جهش پیشرفت «مشارکت حداکثری مردم» لازم است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، «سعید جلیلی» پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنر مردم ما این است که از حادثه، حماسه می‌آفریند؛ هنر مردم با این است که تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند؛ این حقیقت را دنیا در دفاع مقدس دید.

وی افزود: در همین دولت رئیس‌جمهور شهید، همان ابرقدرتی که رسماً به دنبال فشار حداکثری بر مردم ایران بود، خودش اعتراف کرد از مردم ایران شکست فاحش خورد.

جلیلی افزود: بحث این است که ملت فهیم ما سهم خود را در حوادث مختلف انجام دادند و اکنون آماده‌اند تا نقش‌های بزرگ‌تری را برای پیشرفت کشور ایفا کنند.

وی تصریح کرد: من باور دارم آنچه که در امکان و توان بوده است را مردم به صحنه می‌آورند و این بزرگ‌ترین سرمایه کشور است؛ رئیس‌جمهور شهید ما این سرمایه را می‌شناخت و قدر آن را می‌دانست. کسی که پا به انتخابات می‌گذارد باید همچون رئیس‌جمهور شهید، این سرمایه را بشناسد و قدر بداند.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بحث من این است وقتی چنین مردمی داریم که چنین حماسه‌هایی را می‌آفرینند، در صحنه‌های سخت امروز به دولتی نیاز داریم که با همه وجود عزم و اراده داشته باشد تا این سرمایه بزرگ را ارتقا دهد.

کارکرد «دولت در سایه» چه بود؟

وی افزود: ما در ۱۰ سال گذشته در گفتمانی به نام «دولت در سایه» به این اندیشیده‌ایم و با شبکه‌ای از نخبگان پیرامون این دولت، بحث‌های کارشناسی را انجام دادیم. در تمام این مدت فارغ از اینکه دولت مستقر، رفیق یا رقیب ما بوده است، سعی کردیم نتایج بررسی‌های خود را به دولت‌مردان ارائه دهیم.

جلیلی افزود: نکته مهم این است که رئیس‌جمهور باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد. اگر صحبت از برنامه می‌شود رئیس‌جمهور باید به آن برنامه، اشراف کامل داشته باشد و اینکه چگونه از این فرصت‌ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند و به حداقل‌ها راضی نشود؛ اداره روزمره کشور را کافی نداند و به قله‌ها نگاه کند.

جلیلی گفت: پیشرفت مردم ما و روندهای جهانی به ما نشان می‌دهد که امروز در یک فرصت تاریخی هستیم؛ اگر ملت از فرصت‌های تاریخی غفلت کند، از مسیر پیشرفت عقب می‌ماند.

وی افزود: این پیشرفت چگونه به دست می‌آید؟ با عدالت؛ عدالتی که در جهت جهش کشور برای مشارکت‌دادن به ظرفیت تک‌تک مردم ایران حق قائل باشد و برای به میدان‌آوردن آن برنامه داشته باشد؛ این حق تک تک مردم ایران است که برای جهش کشور دوست‌داشتنی ما نقش ایفا کنند و این وظیفه دولت است که برای آن برنامه داشته باشد.

جلیلی تاکید کرد: بدون مناسبات عاقلانه، سرمایه‌ها تلف می‌شوند و به سود عده‌ای محدود به کار گرفته می‌شود؛ اتفاقاً در این مناسبات عادلانه است که همه سرمایه‌ها به کار گرفته می‌شود و انحصارها شکسته می‌شود و خط‌کشی‌های نادرست برداشته می‌شود.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای جهش پیشرفت، مشارکت حداکثری مردم لازم است؛ نکته اصلی این است ما برای چنین موفقیت‌هایی در ادامه موفقیت‌های مسیر شهید عزیزمان به تصمیم‌های صحیح و به موقع نیاز داریم تا نه تنها دچار روزمرگی نشویم، بلکه به قله‌های پیشرفت دسترسی پیدا کنیم؛ فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا