«جلوگیری از نفوذ» هدف تاسیس سازمان اطلاعات قوه قضاییه است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

«عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، اظهار کرد: این طرح چندین ماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، مطالبه‌ای بود که از سوی مسؤولان دستگاه قضا مطرح شد؛ آنان اعتقاد دارند که برای حفاظت از نیروهای خود و قضات، جلوگیری از هر گونه نفوذ و بهتر عمل‌کردن نظارت سازمانی خود، به چنین تشکیلاتی نیاز دارند؛ مجلس هم با اکثریت آرا با کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه موافقت کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، موازی‌کاری با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است، گفت: تعاریف کاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با یکدیگر متفاوت است. سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، بیشتر درون سازمانی است تا برون سازمانی و نباید اینگونه تلقی کرد که قرار است این سازمان با دیگر دستگاه‌های امنیتی کشور، موازی‌کاری کند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۷ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۸۴ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند. با تصمیم هیأت رئیسه مجلس، جزییات این طرح به صورت دو شوری و در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود و سپس گزارش این کمیسیون در دستورکار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا