جلسه وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس مجلس درباره دارو / بحث کمبود دارو در بخش زیادی برطرف شده / از وزیر بهداشت در رابطه با دارو سوال شده و در کمیسیون بهداشت، کمیسیون اصل ۹۰ و صحن مجلس حضور پیدا کرده

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

کمبود دارو در چند ماه اخیر باعث بروز گران شدن دارو و مشکلات جدی برای بیماران شده است. هرچند دولت مدعی تلاش برای حل این مشکل و اختصاص ارز برای واردات داروست اما هنوز نشانه‌های عینی از حل این مشکل در کلانشهر‌ها مشاهده نشده است.

سیدجلیل میرمحمدی‌میبدی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت، در آغاز درباره اقدامات مجلس در راستای جبران کمبود‌های دارو به «انتخاب» گفت: بحث کمبود دارو با توجه به پیگیری‌هایی که اخیرا مجلس انجام داد در بخش زیادی برطرف شده و باقی مشکلات نیز در مسیر حل شدن هستند. در این راستا پرداخت بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی که در هفته گذشته اتفاق افتاد و همچنین تامین بخشی از ارز و نقدینگی مورد نیاز که بخشی از آن هم هنوز دچار مشکل است، جز اقدامات مجلس در رابطه با حل مشکلات دارویی بوده است.

وی در ادامه درباره تغییرات اقتصادی در ساختار واردات دارو اشاره کرد: کاهش عوارض گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی به ۱ درصد و همچنین معاف شدن تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، باعث ایجاد انگیزه برای ترخیص مواد اولیه در گمرک شده است. ما این امیدواری را داریم که با ورود قابل توجه مواد اولیه در قالب دارو و تجهیزات پزشکی شاهد رفع بخشی از این کمبود‌ها باشیم. البته این روند باید استمرار داشته باشد که اگر به هر دلیل تامین نقدینگی مورد نیاز و همراهی گمرک مورد خدشه واقع شود قطعا ما دچار یک مشکل جدی در بحث تامین دارو خواهیم بود.

میرمحمدی‌میبدی در پایان درباره سوال از وزیر بهداشت در رابطه با کمبود دارو گفت: از وزیر بهداشت در این رابطه سوال شده و در کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اصل ۹۰ و صحن مجلس حضور پیدا کرده‌اند مجلس در پیگیری های خود نسبت به این موضوع در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، رئیس بانک مرکزی و وزیر‌اقتصاد تشکیل جلسه داد و همه موارد مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا