جلسه علنی بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه آغاز شد/ جزییات واگذاری زمین به روستانشینان – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

نمایندگان مجلس شورای اسلامی - حیات

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ پنجاه و سومین جلسه علنی مجلس برگزار شد و ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. همچنین قرار شد ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دو جانبه و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان ) از دیگر برنامه های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان در گام اول بررسی برنامه هغتم توسعه با بند الحاقی یک ماده ۵۱ موافقت کردند. بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شد برای ساخت مسکن روستایی معیشت‌محور نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن به منظور سکونت دائمی با اولویت اشخاص افراد بومی اقدام کند.

بند الحاقی یک ماده ۵۱ آمده بدین شرح است: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است متناسب با بعد خانوار و با رعایت تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ،جهت ساخت مسکن روستایی معیشت محور و جهت سکونت و فعالیت اقتصادی و تولیدی با ایجاد زیر ساخت های لازم و بازنگری محدوده طرح های هادی روستایی فاقد زمین به تصویب در مراجع مربوط نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن جهت سکونت دائمی با اولویت اشخاص افراد بومی اقدام کند. دستورالعمل این بند از سوی هیات دولت تهیه می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا