جلال‌زاده: ایران در گسترش روابط با عمان مصمم است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با عمان مصمم و معتقد به توسعه روابط متقابل و همکاری‌های پایدار و بلندمدت است.

به گزارش هشت صبح، روز گذشته هیاتی متشکل از اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی عمان به سرپرستی احمدبن سالم بن محمد باعمر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کردند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار تقویت روابط دو جانبه را باعث مشارکت فعال در تحولات منطقه‌ای و جهانی در مسیر صلح و ثبات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به پشتوانه اشتراکات دینی، فرهنگی و حسن همجواری ظرفیت ارتقاء سطح مناسباتی فعال، پویا با تاکید بر پیشبرد دیپلماسی در ابعاد پارلمانی، صلح و امنیت را دارند. 

وی، رایزنی دو کشور در موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را دلیل متقنی در تقویت روابط و چشم اندازی روشن در مسیر مناسبات عنوان و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشور دوست عمان مصمم و معتقد به توسعه روابط متقابل و همکاری‌های پایدار و بلندمدت است.

جلال زاده سطح مناسبات در حوزه های سیاسی، امنیتی را مثبت و چشم انداز تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور در موضوعات مختلف را نیازمند افزایش همکاری‌ها دانست و اضافه کرد: تحرک بخشی ها در سطوح دولتی شرایط را برای ارتقاء مناسبات در زمینه های مختلف ایجاد کرده است فرایند تقویت همکاری ها در حوزه های سیاسی، امنیتی، تجاری و اقتصادی با تلاش در پیشبرد تفاهم نامه ها و موافقتنامه ها ضروری است و در راستای تعامل فیمابین وزارتخانه های مربوطه اهمیت دارد.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت هزاران انسان مظلوم و بیگناه بویژه زنان وکودکان، گفت: رژیم صهیونیستی با کمک برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا جنایات تاسف‌باری را به‌وجود آورده است. از دولت و از ملت عمان انتظار داریم تا موضع محکم و قاطع خود را در قبال رژیم اسرائیل ادامه دهند.

مقتدایی: مناسبات ایران و عمان تقویت شود 

عباس مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان نیز در این دیدار ارتقا مراودات پارلمانی دو کشور را مهم بر شمرد و خواستار تقویت مناسبات پارلمانی به ویژه آمد و شدهای گروه های دوستی پارلمانی شد. 

وی با اشاره به جایگاه مهم منطقه‌ای و نقش مثبت عمان در تحولات بین‌المللی، تقویت مناسبات دو کشور را خواستار شد و تبلور مشارکت جامع و راهبردی عمان و جمهوری اسلامی ایران را موید اراده مقامات عالی دو کشور برای افزایش روابط همه جانبه بیان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به همکاری ها و مناسبات فیمابین، امضای موافقتنامه ها و تفاهم نامه های مشترک را فرصت مناسب برای تعمیق همکاری‌های دو کشور بیان کرد.

نوش آبادی: همکاری‌های دو کشور تامین کننده امنیت منطقه ای است

حسین نوش آبادی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان، همکاری های دو کشور در راستای منافع مشترک را تامین کننده امنیت منطقه ای و بین المللی و ایفاگر نقش منحصر به فردی در معادلات منطقه خاورمیانه و حوزه کشورهای خلیج فارس بر شمرد و بر ضرورت همکاری نزدیک برای ارتقا روابط همه جانبه تاکید کرد.

سرپرست هیأت دانشگاه دفاع ملی عمان: چشم انداز روابط دو کشور مثبت است

احمد بن سالم بن محمد باعمر سرپرست هیات دانشگاه دفاع ملی سلطنت عمان، ضمن تشکر از مهمان نوازی و استقبال گرم از هیات عمانی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف تحسین برانگیز است.

وی با اشاره به افزایش مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف، چشم انداز روابط دو کشور را گسترده و مثبت دانست و اظهار کرد: روابط و مناسبات سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات در حوزه های فرهنگی، دینی، اقتصادی و تجاری با قدمت و دیرینگی روابط همجواری مسیر همواری را طی می کند. 

وی اضافه کرد: تعاملات پارلمانی و سفرهای روسای دولت و مجالس دو کشور، روند رو به رشد مراودات و ارتقاء سطح مناسبات در حوزه های اقتصادی و تجاری و صلح و ثبات در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاری ها در سطوح مختلف و حوزه های گوناگون فیمابین دو کشور به توسعه مناسبات در ابعاد امنیتی، تجاری و اقتصادی دو کشور منجر خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا