استان ها

جشن «شادراه کودکانه» غدیر در زنجان برگزار می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

مسؤول برگزاری جشن خیابانی غدیر «کودکانه» در خیابان شهید مطهری (فرودگاه) شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جشن خیابانی غدیر ویژه کودکانه در سطح خیابان شهید مطهری (فرودگاه) شهر زنجان روز چهارم تیرماه برگزار می‌شود، گفت: جشن شادراه کودکانه غدیر زنجان، روز دوشنبه ۴ تیرماه امسال در خیابان شهید مطهری زنجان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

مهدی خدایی با بیان اینکه این حرکت کاملاً به صورت خودجوش و مردمی بوده و هیچ‌گونه حمایت دولتی نداریم، افزود: این جشن به صورت ویژه برای رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار و بازی‌های کودکان به همراه ایستگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی مختص کودکان در نظر گرفته شده است.

خدایی با یادآوری اینکه مباحثی چون تبیین موضوع غدیر ویژه کودکان، از دیگر برنامه‌های این جشن به شمار می‌رود، ادامه داد: توزیع غذای خانگی به صورت خودجوش از سوی مردم زنجان نیز در این روز انجام خواهد شد.

مسؤول برگزاری جشن خیابانی غدیر «کودکانه» در خیابان شهید مطهری (فرودگاه) شهر زنجان تصریح کرد: از تقاطع خیابان شهید مطهری و خیابان روزبه تا خیابان فرودگاه و آیت‌الله علوی (درمانگاه سابق)، تردد خودروها در ساعات برگزاری جشن ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد برگزاری پرمحتوا و باشکوه جشن غدیر در سراسر کشور به صورت کیلومتری هستیم، خاطرنشان کرد: در جشن مذکور تلاش شد ابتدا برای سنین کودکان و نوجوانان برگزار شده و در وهله دوم نیز مرکز زدایی شده و جشن عید غدیر با رویکرد محله‌محور برگزار می‌شود تا بهانه‌ای برای برخورداری محلات از این جشن‌ها باشد.

خدایی با اشاره به اینکه مسجد امیرالمومنین فرودگاه زنجان قدمتی حدود نیم قرن در برگزاری جشن غدیر و میلاد حضرت علی (ع) دارد، عنوان کرد: این مسجد جزو اولین مکان‌هایی در زنجان بود که اقدام به برگزاری جشن عید غدیر کرد اما امسال تصمیم بر این شد تا برای بهره‌مندی آحاد مردم، جشن مذکور خارج از مسجد و به صورت خیابانی برگزار شود؛ چرا که محدودیت فضای فیزیکی مسجد باعث می‌شد تا عموم مردم از این جشن محروم شوند، این در حالی است که برگزاری این جشن به صورت خیابانی در تبیین این عید بزرگ تأثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا