استان ها

جشنواره شعر تخصصی «بر ساحل بحار» در سطح کشوری برگزار می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین منتظر ظهر چهارشنبه در نشست خبری اولین جشنواره تخصصی شعر مجلسی با عنوان بر «ساحل بحار» اظهار کرد: تا کنون ۵ نشست برگزار شده است و اجرای طرح جشنواره تخصصی شعر علامه مجلسی در این ایام را به فال نیک می‌گیریم.

مدیر مؤسسه کلامنا بیان کرد: گرامیداشت علامه محمدرضا حکیمی، سالگرد مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، رونمایی از شرح جامعه کبیره حضرت آیت الله مرتضوی و نشست‌های علمی در مشهد و تهران و گرامیداشت مرحوم کلینی با اکران مستند الکافی پنج نشستی است که در این مدت برگزار شده است‌.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم از هنر و رسانه در زمینه بیان معارف اهل بیت (ع) بهره بگیریم، گفت: حضرت رضا (ع) می‌فرمایند: «اگر مردم زیبایی کلام مار را بشنوند از ما تبعیت می‌کنند.»

منتظر خاطر نشان کرد: مصادیق محاسن کلام در هنر، رسانه، شعر، کتاب، فیلمنامه قابل تبیین است و ما از این فضا استفاده می‌کنیم.

مدیر مؤسسه کلامنا ابراز کرد: ساخت مستند برای اصحاب و یاران اهل بیت (ع) و بزرگان همچون مستند الکافی و مستند علامه مجلسی و برگزاری محفل شعر تخصصی و جلسات خوش نویسی و دیگر عناصر همچون گرافیک و هنر از برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر تخصصی بر ساحل بحار برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: برای علامه مجلسی در آینده نزدیک فیلم مستند با موضوع زندگی و اندیشه ایشان ساخته می‌شود که جلسات اولیه شورای علمی و کارگردان اثر برگزار شده است‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا