سیاسی

جزئیات جدیدی از تشکیل سازمان هوش مصنوعی ایران – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان هوش مصنوعی، بعد از ۱۲ ماه پیگیری‌های انجام شده به دستور رئیس جمهور شهید، در همایش نخبگان سال گذشته که برگزار شد، کار خودش را شروع کرد.

وی با بیان اینکه وقتی این سازمان افتتاح شد، چند اتفاق در آن افتاد، افزود: اساسنامه و سند هوش مصنوعی کشورها که بیش از ۱۸ هزار صفحه سند پشتیبان دارد و ساعت‌ها کار کارشناسی روی آن انجام شده، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سازمان تشکیل و تشکیل آن ابلاغ شد و ساختمانی برای آن در نظر گرفته شد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تا الان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع به آن تخصیص داده شده است که هزار میلیارد آن از پروژه‌های پیشران علمی و ۲۵۰۰ میلیارد از صندوق توسعه ملی وارد شده است.

وی ادامه داد: این سازمان یک سازمان بزرگ دولتی نخواهد بود و یک سازمان کاملاً چابک است که کل وظیفه آن، ایجاد کردن زیرساخت است. ما در زیرساخت سه وظیفه داریم که اول مرجع پردازشی خوب در کشور داشته باشیم. دوم الگوهای بزرگ نرم‌افزاری در کشور داشته باشیم که همه بتوانند استفاده کنند و سوم، داده‌ها و داده‌های آماده به کار در اداره‌های دولتی مربوط به هوش مصنوعی را جمع‌آوری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: کار کل سازمان این است که یک اپراتور را ایجاد کند که این سه خدمت را ارائه کند.

دهقانی فیروزآبادی توسعه اقتصاد و کاربست‌های هوش مصنوعی توسط مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی انجام خواهد شد و سازمان تا آخر سال می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد و مردم از آن استفاده کنند. در بخش بین‌الملل در معاونت علمی و دیگر سازمان‌ها تقسیم شدند؛ مأموریت اصلی سازمان هوش مصنوعی توسعه زیرساخت‌ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا