مجلس

جدول منابع و مصارف «هدفمندسازی یارانه‌ها» تصویب شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، با جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳)»، موافقت کردند.

جدول هدفمندی کاملا نظر دولت است

«رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره این جدول، گفت: هیچ تغییری در سرجمع اعتبارات این جدول با آنچه در لایحه دولت آمده است، اعمال نکرده‌ایم. در این جدول ۳۱۵ همت یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شده است و کمیسیون تلفیق نیز همان مبلغی را که دولت در نظر گرفته بود، تایید کرد.

وی توضیح داد: کار مهم مجلس در این زمینه این بود که ۱۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد، به این ترتیب میزان مستمری این گروه که در لایحه دولت ۲۰ درصد تعیین شده بود، به ۳۰ درصد افزایش یافت. همچنین ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۲۳ همت برای بهزیستی و ۱۴۳ همت برای یارانه نان در نظر گرفته شد.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره جدول ۱۴ لایحه بودجه، اظهار کرد: هدفمندی یارانه ها حدود ۷۵۸ همت در بخش درآمدها و ۷۵۸ همت نیز در بخش هزینه ها است، به دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است، حتی ریالی از هزینه های نفت نیز کم نشده است.

وی تاکید کرد: این جدول بدون هیچ تغییری و ۱۰۰ درصد نظر دولت است، چرا که هر گونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا