سیاسی

جبهه پایداری سه ضربه خورد؛ اول مجلس، دوم ریاست جمهوری و سوم در کابینه

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

همزمان با اعلام لیست وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان به مجلس، برخی از نمایندگان متعلق به جریان تندرو بی‌محابا برخی وزرای کابینه را مورد حمله قرار دادند اما با رای اعتماد به تمامی وزرا منصور حقیقت پور، فعال سیاسی معتقد است که جبهه پایداری سه ضربه خورد؛ اول مجلس، دوم ریاست جمهوری و سوم در کابینه.

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی، درباره کسب رای اعتماد مجلس به وزرا به «انتخاب» گفت: در این اتفاق حتما پیامی وجود داشت و نشان از هماهنگی رئیس جمهور با مقام های بالادستی و همراهی مجلس بود. این افتاق نشان داد که در مجلس دیگر افراد نمی توانند برای دولت مانع ایجاد کنند. جبهه پایداری خود را هلاک کرد تا برای وزرا مانع ایجاد کنند اما نمایندگان نشان دادند که عاقل اند و نگذاشتند پایداری مانع شود. نمایندگان بر پایه عقلانیت یک رای بسیار خوب به دولت دادند که بار دولت را بسیار سنگین کرد. این رای اعتماد تمام بهانه ها را از دست دولت می گیرد و دولت باید سراغ کارآمدی برود. دولت باید به سراغ حل مشکلات اساسی مردم برود. این حجم رای اعتماد به نظر نمی رسد در هیچ دوره ای سابقه داشته باشد. ما از وزرا توقع داریم که در خصوص مسائل اقتصادی و سیاست خارجی کار کنند.

وی درباره به حاشیه رفتن پایداری بیان کرد: پایداری سه ضربه خورده است. اول مجلس، دوم ریاست جمهوری و سوم در کابینه بود. البته این ها از رو نمی روند. ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم که این ها رسوا تر شوند و کالاهایشان خریدار نداشته باشد. آدم هایی مثل ثابتی که حرف های آن ها را می زدند، دیدیم چه شدند. اگر این دولت خوب عمل کند، این ها بیشتر به حاشیه می روند.

حقیقت پور درباره تداوم حمایت های حاکمیت از دولت گفت: حمایت های حاکمیت، حمایت های مشروط است. مشروط به اینکه دولت خوب عمل کند. دولت تا وقتی خوب و مردمی عمل کند، حاکمیت هم حمایت می کند؛ اگر دولت بخواهد دنبال جوسازی برود و هنجارهای حاکم بر کشور و قوانین بالادستی را زیرسوال ببرند، حاکمیت هم مانع خواهد شد. الان یک وفاق و یا تغییری صورت گرفته است، الان کسانی وزیر شده اند که اگر پایداری ها آن ها را تنها گیر بیاورند مشکل سازی می کنند. حاکمیت تاکید کردم خانمی بر سر وزارت راه بنشیند. حاکمیت تایید کرد جریانی بر وزارتخانه ها حاکم باشد که امکان آن را تاکنون نداشته است. این اتفاق بسیار مثبت است و آقای پزشکیان باید انسجام بهتری به دولت دهد و در کوتاه مدت باید یک سری از مشکلات مردم حل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا