جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگیری است

Print Friendly, PDF & Email

وحیدی در جمع خبرنگاران:

جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگیری است

جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگیری است

وزیرکشور با اشاره به اقدامات کمیته تحقیق و تفحص گفت: کمیسیون تحقیق لیستی از کارها را بر عهده دارد و جبران خسارات وارد شده به مردم در اغتشاشات اخیر در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه ۹ آذر ماه) در جمع خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت درباره اقدامات صورت گرفته در کمیته تحقیق و تفحص کشور و نتیجه حاصله از آن، گفت: کمیسیون تحقیق لیستی از کارها را بر عهده دارد؛ از جمله اینکه حجم خسارت‌هایی که وارد شده را برآورد کنند و درباره کسانی که بی‌گناه بوده‌اند و جان خود را در اغتشاشات از دست داده‌اند تحقیقاتی صورت دهد. همچنین پیگرد کسانی که از عوامل اغتشاشات محسوب شده و موجب اتفاقات اخیر بوده‌اند در دستورکار این کمیسیون است.

وی با اشاره به اینکه جبران خسارات وارد شده در حال پیگیری است، بیان کرد: اطلاعات در حال جمع‌آوری است و جلسات متعددی با سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شده و این جلسات تا روشن شدن جزئیات ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت مردم از مأموران امنیتی و انتظامی، تصریح کرد: عمده خسارات اخیر، توسط اغتشاش‌گران وارد شده است اما فراجا اعلام کرده که اگر کسی دچار خسارتی شده و شکایتی دارد از طریق سامانه فراجا آن را اعلام کند. پیگیری این موارد در دستور کار ما قرار دارد.

وحیدی تصریح کرد: هنوز ارزیابی کامل و دقیقی درباره ارزیابی خسارات ایجاد شده نداریم و نتایج بررسی‌ها نهایی نشده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شرایط شهرهای مناطق غربی کشور در جریان درگیری‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر شهرها آرام است و مشکلی وجود ندارد. البته طبیعی است که جریانات معاند و تروریست و تجزیه طلب که خارج از مرزهای ما هستند مرتباً تلاش می‌کنند شرایط این مناطق را به هم بریزند؛ اما با این وجود شرایط آرامی برقرار است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول مراقبت‌های دائمی را دارند. همچنین در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به تهران نیز در این باره بحث و مذاکره شد. نکته مهم آن است که مراقبت مداومی وجود داشته باشد تا دشمنان نتوانند کاری از پیش ببرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا