استان ها

تیم‌های ورزشی کنگان توسط صنعت حمایت شوند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: همانگونه که در شهرهای صنعتی مانند آبادان تیم‌ها توسط پالایشگاه این شهر حمایت می‌شوند، در شهرستان صنعتی کنگان نیز صنعت از جمله پالایشگاه‌ها تیم‌ها و دسته جات ورزشی این شهرستان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

وی با بهره گیری از آیات و روایات در خصوص اهمیت ورزش و سلامتی بیان کرد: توجه به ورزش عامل پیشگیری از بیماری و نیز بزهکاری در جامعه است.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به حماسه جمعه نصر گفت: حماسه نماز جمعه نصر یوم الله دیگری از نمایش قدرت حضور مردم بود و شجاعت رهبری معظم و ولی امر مسلمین جهان موجب تقویت روحیه امت اسلامی شد.

محمودی با تبریک میلاد با سعادت آقا امام حسن عسکری علیه السلام و ضرورت بیان سیره امام گفت: تلاش برای حفظ اعتقادات شیعه و نیز حفاظت اخلاقی دو اقدام مهم امام برای حفاظت از شیعیان بود.

وی با تسلیت وفات کریمه آل طاها حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و بیان مقام و منزلت آن بزرگ بانو از جمله زیارت ماثوره، مقام شفاعت، هجرت تمدن ساز آن بانوی بزرگ و شبیه‌ترین به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عنوان کرد: وفات آن بانوی بزرگ اسلام فرصت و بهانه‌ای برای شناخت عمیق نسبت به آن امامزاده واجب التعظیم است و زندگانی او درسی برای همه دختران است که می‌شود با تقوا و عفت و پاکدامنی به مقامات بالا دست پیدا کرد.

امام جمعه کنگان با تشکر از اقدام مقتدرانه سپاه در عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات وعده صادق ۲ نور امید در دل امت اسلام و نمایشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

امنیت مطلوب در کنگان

محمودی با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید این نیرو، با اشاره به امنیت بالا در کشور به‌ویژه استان بوشهر اظهار کرد: به رغم وجود مؤلفه‌های ناامنی در شهرستان صنعتی کنگان، این خطه از امن ترین و کم جرم ترین شهرستان‌های استان و کشور است که تلاش نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و دستگاه قضائی و دادستانی شایسته تقدیر است.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اویلا و مربیان گفت: تربیت فرزندان یکپ مسئولیت مشترک است که در سایه تلاش همه جانبه و مشارکت سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد محقق می‌شود.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت هفته جهانی کودک و ضرورت توجه به کودکان و نظارت بیشتر بر مهدهای کودک بیان نمود: توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان ضروری است.

محمودی با اشاره به روز ملی کاهش اثرات و بلایای طبیعی و عنوان این مطلب که اقدامات پیشگیرانه بهترین گزینه برای کاهش حوادث طبیعی است عنوان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با لایروبی رودخانه‌های فصلی نسبت به جلوگیری از خطرات احتمالی در فصل بارش اقدام نمایند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، نکوداشت روز و هفته استاندارد، تجلیل از مدیر و کارکنان اداره پست به مناسبت روز جهانی پست، گرامیداشت روز جهانی نابینایان و ضرورت توجه جامعه و مسئولان به نابینایان و کم بینایان در حوزه‌های مختلف و تکریم و تعظیم روز حافظ از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا