استان ها

تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است، اظهار کرد: با توسعه شبکه، اکنون آمار انشعابات فاضلاب در این شهرستان به ۶۵ هزار انشعاب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه تاکید کرد: مدیریت منابع آب، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بازچرخانی و استفاده از پساب و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محیط طبیعی، دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و تنوع بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب، تأمین نیاز آبی بخش کشاورزی و صنعت بخشی از اهداف و چشم‌انداز طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: در حوزه این شرکت که پنج شهر و ۱۳۴ روستای جنوب خراسان رضوی را تحت پوشش دارد، ۶۲۰ تا ۷۵۰ لیتر آب شرب در ثانیه مورد نیاز است.

عباسی ادامه داد: با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۷۰۰ لیتر در ثانیه حدود ۲۰۰ لیتر فاضلاب در ثانیه تولید می‌شود که بعد تصفیه، برای مصارف صنعت استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: قرارداد فی‌مابین شرکت سرمایه گذار و فولاد رخ از تیر ماه سال ۱۴۰۱ به صورت قانونی منعقد شده بود.

وی تاکید کرد: با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اکنون ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی و ۶۵ هزار انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفای تربت‌حیدریه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا