هشت صبح: مقام‌های آمریکایی و اروپایی با بیان ادعاهای غیرواقعی درباره مرگ خانم « مهسا امینی » در تلاش هستند افکار عمومی مردم ایران را در این خصوص تحریک و حلقه آشوب را تکمیل کنند. در حالی که جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی در تحقیقات وزارت خارجه آمریکا در خصوص ماجرای شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار […]

هشت صبح: مقام‌های آمریکایی و اروپایی با بیان ادعاهای غیرواقعی درباره مرگ خانم « مهسا امینی » در تلاش هستند افکار عمومی مردم ایران را در این خصوص تحریک و حلقه آشوب را تکمیل کنند.

در حالی که جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی در تحقیقات وزارت خارجه آمریکا در خصوص ماجرای شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار آمریکایی-فلسطینی شبکه خبری الجزیره به شدت به سخره گرفته شد مقام‌های دولت «جو بایدن» طی روزهای گذشته به موعظه ایران پرداخته و گفته‌اند که تهران بایستی تحقیقات منصفانه‌ای در خصوص دلایل حادثه پیرامون مرگ مهسا امنیتی ارائه دهد.

البته نهادهای مختلف در ایران دستور رسیدگی به زوایای مختلف پیرامون مرگ خانم امینی و ارائه گزارش‌های شفاف به مردم را صادر کرده‌اند اما واشنگتن، با کارنامه بحث‌‌انگیزی که در انجام تحقیقات سرسری در خصوص پرونده‌های مختلف قتل شهروندانش دارد در وضعیتی نیست که از جایگاه موعظه در این خصوص اظهارنظر کند.«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم، در حالی که تصاویر سی‌تی‌اسکن منتشرشده احتمال وارد شدن ضربه به سر مهسا امینی را رد می‌کند برای توصیف مرگ ایشان از واژه «قتل» استفاده کرده و گفته است: «اتفاقی که برای او افتاد غیرقابل قبول است و عاملان این قتل باید پاسخگو شوند.»

به نظر می‌رسد آمریکا و کشورهای اروپایی در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش رو نمی‌بینند قصد دارند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند.

جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین به ویژه به دلیل آنکه تحریم‌ها در هدف آشکار کشورهای غربی برای ایجاد شکاف‌ عظیم میان ملت و حکومت و ایجاد جریان‌های قدرتمند براندازی شکست خورده‌اند دست برتر را در اختیار دارد.

تحریم‌ها طبق اذعان افرادی نظیر «ریچارد نفیو» که از معماران سیاست‌های تحریمی محسوب می‌شوند برای اینکه بتوانند به شکل برگ‌های چانه‌زنی در مذاکرات مورد استفاده طرف‌های غربی قرار بگیرند بایستی از طریق ایجاد «نارضایتی‌های عمومی» و تهدید به براندازی، محاسبات مسئولان حکومت را عوض کرده و آنها را برای اعطای امتیاز تحت فشار قرار دهند.

تکمیل حلقه آشوب؛ اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم به میدان آمدند

اما این اتفاقی است که علی‌رغم اجرای سیاست «فشار حداکثری»، رخ نداده و ایران به لطف مقاومت مردم، شدیدترین اثرات یک جنگ تمام عیار اقتصادی را پشت سرگذاشته و اکنون تصمیم‌گیران ایرانی به دنبال آن هستند که از همین مسئله به عنوان اهرمی برای متقاعد کردن غرب به دست کشیدن از سیاست‌های زورگویانه و پایان دادن به جنگ‌افروزی اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند.

بدیهی است در چنین شرایطی کشورهای غربی و امپراطوری‌های رسانه‌ای وابسته به آنها به «آشوب» در داخل کشور نیاز دارند تا بتوانند در مذاکرات آن را به عنوان شاخصی از اثرگذاری تحریم‌ها معرفی کرده و سپس از آن به عنوان یک برگ چانه‌زنی برای تداوم جنگ اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند. آشوب‌، در واقع ابزار دست جریان‌های ضد انقلاب برای گل‌آلود کردن جریان مذاکرات و صید تحریم از آن است.

توجه به این نکته در کنار قرائن دیگری که نشان می‌دهد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با توجه به کند شدن تیغ تحریم‌ها و اهرم‌های فشار آمریکا قصد دارد راهبرد آشوب‌سازی دونالد ترامپ را برای پیش بردن مطامعش علیه ایران در پیش بگیرد حائز اهمیت است.