اقتصادی

تولید ۲۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در سه ماه ابتدایی سال – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مهدوی ابهری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تن تولید داشتیم که از این میزان ۳ میلیون تن فروش داخلی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار صادرات وجود داشته که اگر همین روند وجود داشته باشد، نسبت به سال گذشته ارزش صادراتی ما افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مهدوی ابهری ۷ میلیون و ۷۴۰ هزار تن صادرات و ۹ میلیون تن خوراک بین مجتمعی بوده است.

وی ادامه داد: در ۵ سال اخیر جهاد کشاورزی اوره را کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان تحویل دادیم و باید ما به التفاوت آن را دریافت می‌کردیم که تا کنون چنین اتفاقی میسر نشد و با پیگیری‌های که انجام دادیم و با تشکیل جلساتی به توافقاتی رسیدیم که هم قیمت افزایش پیدا کند و هم مطالبات ما تعیین تکلیف شود.

به گفته دبیر کل انجمن کارفرمایی پتروشیمی اکنون قیمت اوره از کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان رسیده است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر لزوم تشکیل تنظیم‌گری در بخش پتروشیمی خاطر نشان کرد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای افزایش مشارکت مردم در صنعت پتروشیمی تشکیل نهاد رگولاتوری در این صنعت است که سبب جان گرفتن بخش خصوصی می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و صنایع پتروشیمی خود مصرف‌کننده گاز هستند، به همین دلیل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از ابتدای دولت سیزدهم موضوع سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی را در توسعه میدان‌های نفتی و گازی برای تأمین خوراک آغاز کرد که به این‌منظور امسال ۱۰ تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و پتروشیمی‌ها امضا شد.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات در میدان‌های مشخص شده وجود داشت که در حال تغییر آنها هستیم، ادامه داد: همین امروز در این زمینه نشستی برگزار شد تا سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها در میدان‌های نفت و گاز جذاب شود. این سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور می‌افزاید.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا