استان ها

تولید مرغوب‌ترین انجیر سیاه ایران در لرستان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شهرستان‌های معمولان و پلدختر دو هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انجیر سیاه است.

وی عنوان کرد: انجیر سیاه لرستان خوشبختانه چون یک ماه قبل از کشور ترکیه به بازار می‌آید و هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ سلیقه خریداران و متقاضیان مورد استقبال قرار می‌گیرد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی لرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در متمرکزترین انجیرستان که هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و در شهرستان معمولان قرار دارد یک ایستگاه پمپاژ را احداث کرده‌ایم، گفت: این ایستگاه پمپاژ بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امیدواریم طی ماه آینده این ایستگاه پمپاژ آب به بهره‌برداری برسد تا آب پایدار برای این انجیرستان تأمین شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد ارزش‌افزوده و فراوری این محصول در لرستان، تصریح کرد: در این راستا نیز یک واحد را با ظرفیت اسمی هزار تن به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صدور دو مجوز سردخانه برای نگهداری انجیر سیاه لرستان، افزود: ظرفیت این دو سردخانه نیز چهارهزار تن است و می‌توانند ماندگاری انجیر را بیشتر کنند و به‌تدریج به بازار عرضه شود.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد انجیر تولیدی لرستان به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود، گفت: کل انجیر تولیدی لرستان حدود ۴۲ هزار تن است.

وی ادامه داد: میانگین تولید انجیر در استان حدود ۱۷ تن در هر هکتار است، بااین‌وجود باغدارانی را نیز داریم که با رعایت نکات علمی، تا بیش از ۳۰ تن محصول انجیر را در هر هکتار برداشت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا