استان ها

تولیدات انجمن نمایشی در لرستان حمایت می‌شوند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، امین ابراهیمی در سخنانی، اظهار داشت: با موافقت معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بنابه‌درخواست گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضی برای شرکت در طرح حمایت مالی مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی لرستان تا ۳۱ مردادماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه بخش تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان منتشر شده است.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی لرستان، اظهار کرد: مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران باهدف تقویت و حمایت از تولیدات نمایشی گروه‌های فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستان‌های استان از تولید آثار جدید در بخش‌های نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش کودک و نوجوان حمایت مالی از طرح تا تولید و تا اجرای عموم می‌نماید.

ابراهیمی، گفت: در بخش‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان این فراخوان منتشر شده و اولویت با تولیدات جدید استان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی لرستان، افزود: آثار تولید شده قبلی، به‌شرط داشتن موضوعات طرح و آمادگی اجرا تا مهلت مقرر، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند، همچنین تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی بلامانع است؛ ولی ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.

ابراهیمی، ادامه داد: نحوه حمایت از تولیدات نمایشی تأیید شده در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین کارگردان (در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای و کودک و نوجوان) و انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان صورت خواهد بود

وی افزود: گروه‌های متقاضی که قبلاً اعلام آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و نیز گروه‌های جدید، باید حداکثر تا ۲۰ شهریور برای بازبینی و تأیید موضوع و کیفیت اجرا و نیز برنامه‌ریزی اجرای عمومی توسط شورای کارشناسی آماده باشند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی لرستان از تمامی گروه‌های تئاتری استان درخواست کرد که تا ۳۱ مردادماه طبق جدول زمانی فراخوان منتشر شده طرح شهید آوینی متون نمایشی خود را در هر سه بخش فراخوان پس از تکمیل فرم ضمیمه و ارسال به اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیرخانه دائمی تئاتر و یا به‌صورت پی‌دی‌اف به مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا