توضیحات وزیر کشور درباره ابلاغیه حجاب – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، بیان کرد: همگان باید در برگزاری انتخابات پر شور شریک شوند و در مرحله نخست باید امیدآفرینی انجام شود که دولت این اقدام را در دستورکار قرار داده است. باید تلاش کرد تا حداکثر مشارکت ایجاد شود.

وزیر کشور در مورد آخرین شرایط اتباع غیرقانونی، افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از اتباع غیرقانونی به کشور خود بازگشتند، اما برخی از آن‌ها دوباره بازمی‌گردند که برای این موضوع باید قانون جامعی تدوین شود.

وحیدی در مورد صحبت‌های رئیس مرکز روابط عمومی ثبت احوال مبنی بر ارائه مدارک هویتی جدید از سوی افرادی که عمل زیبایی انجام داده‌اند، گفت: افرادی که عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهند، اگر منجر به تغییر چهره شود، باید مدارک هویتی جدید به ثبت احوال تحویل دهند.

وزیر کشور درباره حجاب نیز گفت: خواسته ما از همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی این است که به وظایف خود در بحث حجاب عمل کنند.

وی افزود: بحث دوم در خصوص آمران به معروف و ناهیان از منکر بود که اینها وظایفی دارند دستگاه‌ها هم موظف به حمایت‌اند. در قانون امر به معروف و نهی از منکر هم آمده اگر کسی که مانع از فعالیت از امر به معروف شود جرم محسوب شده و قانونا جرم انگاری شده است.

وحیدی توضیح داد: من گفتم اساساً نیاز به مجوز ندارند و بر اساس قانون آمران به معروف مجوز دارند و نیازی نیست در وزارت کشور به آنها مجوز بدهیم ضمن اینکه قرار نیست راجع به تک تک فعالیت‌های امر به معروف مجوز بدهیم یکی در مترو گل می‌دهد یکی تذکر لسانی می‌دهد این‌ها در چارچوب‌های قابل قبول است، خارج از تذکر زبانی نیز شرایط متفاوت است.

وی با بیان اینکه در قضیه اینکه برخی تلاش کردند نشان دهند حرف من با ابلاغیه متفاوت است، گفت: اصلاً اینگونه نیست ما گفتیم در مصداق خاص برای فعالیت گروه‌ها مجوز نمی‌دهیم اصلاً وظیفه ما نیست که برای تک تک فعالیت‌ها مجوز بدهیم لذا حرف من درست است و بر آن هم اصرار دارم.

وزیر کشور تاکید کرد: آنها وظیفه امر به معروف را در چارچوب قانون انجام دهند اینکه عده‌ای تلاش کردند به این ماجرا ابهام زایی کرده و دنبال ماجرای دیگری باشند کار خوبی نیست اولاً افراد با اطلاع کافی اظهار نظر کنند و ثانیاً اینکه تلاش کنند تعارض باشد که در مصاحبه یک چیز گفته شود و در ابلاغ چیز دیگری بود اصلاً اینگونه نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا