توضیحات نیکزاد درباره شکایت «قالیباف» از «نوباه وطن»

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

توضیحات نیکزاد درباره شکایت «قالیباف» از «نوباه وطن»

توضیحات نیکزاد درباره شکایت «قالیباف» از «نوباه وطن»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استماع نطق یکی از نمایندگان درباره شکایت محمدباقر قالیباف از بیژن نوباوه درباره این موضوع توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد رئیس جلسه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌بیغش در انتقاد از عملکرد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: نطق حق هر نماینده است، اما انصاف حکم می‌کرد شما این نطقتان را زمانی که رئیس مجلس بود، بیان می‌کردید.

وی افزود: در مورد بحث هیأت رئیسه، هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد هیأت رئیسه در کازیوی نمایندگان قرار گرفته و مرتب گزارش داده شده است.

نیکزاد همچنین در مورد موضوع جذب نیرو برای مجلس که توسط احمدی بیغش مطرح شد، بیان کرد: در ماده ۲۰ که در مجالس قبل مصوب شده است، بحث وظایف و اختیارات رئیس مجلس مشخص است و تقریباً مباحث اداری، حراستی، احکام، استخدام و مأموریت‌ها در اختیار رئیس مجلس قرار دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد دبیرخانه شورای عالی مناطق ما خبر نداریم اما این را هم می‌شد از خود آقای قالیباف سوال کنید.

وی در ادامه بیان کرد: راجع به شکایت از نوباوه وطن، بنده در جایگاه رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان که با رأی شما عزیزان آنجا هستم، چندین جلسه گذاشتیم و حتی با بزرگان مجلس صحبت کردیم اما دوستان حاضر نشدند. در صورتی که یک نفر که آمد اینجا و گفت که شما مثل دیکتاتور دارید مجلس را اداره می‌کنید، ما آن پرونده را به قوه قضائیه نفرستادیم و بلکه خواهش کردیم از یکدیگر گذشت داشته باشند. امروز صبح برادر دیگری مشکلاتی داشت و از صبح دنبال فرصت بود، بالاخره امروز دیدید که این دو برادر نیز یکی توئیت زد و آن هم گذشت کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواردی که مطرح کردم در جهت حق و عدل است و مواردی که عرض کردم بر اساس این است که من در هیأت رئیسه هستم و وابستگی هم به کسی ندارم و شما هم می‌دانید، هر چند که نطق حق مسلم هر نماینده است.

نیکزاد در پایان خطاب به احمدی بیغش، گفت: ای‌ کاش زمانی که رئیس مجلس حضور داشتند این موضوعات را مطرح می‌کردید. مواردی که من خبر داشتم به رسم شب اول قدر شهادت شرعی بود که صادقانه و خاضعانه عرض کردم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا