توصیه رهبر انقلاب به مجلس و دولت برای رعایت قانون در برنامه هفتم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ارجاع مواد الحاقی لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: نظر دولت بر این بود که در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از یکم شهریور ماه به بعد یکسری الحاقیات به این لایحه اضافه شده است که مغایر اصل ۷۴ و ۷۵ قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در این راستا مقام معظم رهبری توصیه‌ای به مجلس و دولت داشتند مبنی بر اینکه اصول قانون اساسی به خصوص اصول ۷۴ و ۷۵ در رسیدگی به برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در همین راستا روز گذشته ۱۲۱ بند الحاقی به لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و ما بررسی‌های خود را روی این موارد آغاز کردیم. احتمالاً بخش عمده‌ای از این الحاقیه‌ها را کمیسیون تلفیق در جهت همراهی با دولت حذف کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش کمیسیون بر این اساس است که موارد الحاقی مورد بررسی قرار گرفته و مواد مغایر با اصل ۷۵ و ۷۴ رد شود، چرا که اگر ما این موارد را رد نکنیم. شورای نگهبان آن‌ها را رد خواهد کرد. کمیسیون تلفیق این اقدامات را در راستای همراهی با دولت و دستور مقام معظم رهبری انجام می‌دهد.

وی متذکر شد: همواره مقام معظم رهبری توصیه و تاکید بر رعایت قانون داشته‌اند و این بار هم ایشان دولت و مجلس شورای اسلامی را به رعایت اصول قانون اساسی از جمله اصول ۷۴ و ۷۵ توصیه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا