توجه به ایمنی در محیط کار موجب حفظ سلامت کارکنان می‌شود

Print Friendly, PDF & Email

حجت الاسلام محمد حسنی:

توجه به ایمنی در محیط کار موجب حفظ سلامت کارکنان می‌شود

توجه به ایمنی در محیط کار موجب حفظ سلامت کارکنان می‌شود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: توجه به ایمنی در محیط کار موجب حفظ جان و سلامت کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی ایمنی و پیشگیری از سوانح امام هادی (ع) ارتش با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: اسلام اهمیت و ارزش بالایی برای ایمنی قائل است.

وی ادامه داد: ایمنی عبارت است از محافظت از داشته‌های مالی، جانی و معنوی در مقابل وقوع خطر و می‌توان گفت که ایمنی دور کردن جان خود، مال و فرزندان‌مان از خطر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آیات قرآن در خصوص اهمیت حفظ ایمنی گفت: در آیات قرآن داریم که با دست خودتان، خودتان را به هلاکت نرسانید و همچنین تاکید می‌شود که جانی را که خدا محترم شمرده شما نمی‌توانید آن را از بین ببرید مگر به دستور قوانین الهی. اینها نشان می‌دهد که ایمنی از اهمیت بالایی در آیات قر، ن کریم برخوردار است و اگر کسی جان کسی را به خطر بیندازد باید دیه پرداخت کند.

حجت الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: اسلام بر حفظ اصول ایمنی و رعایت اصول ملی برای حفظ سلامت جامعه انسانی تاکید بسیاری دارد و بر اساس اسلام و بر اساس قاعده لاضرر حق ندارد به خودش و دیگران آسیب بزند.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت در اسلام گفت: در مسئولیت‌ها اموال مردم در اختیار ماست که باید به درستی از آنها حفاظت کنیم و در صورت آسیب زدن به این دارایی‌ها وظیفه ما جبران آن است. اهمیت جبران اتلاف مال متعلق به یک ملت، بسیار بیشتر از یک نفر است و اگر کسی به اموال عمومی آسیب بزند، باید در روز قیامت پاسخگوی همه آن ملت باشد پس برای اینکه به آن مشکل گرفتار نشویم باید ایمنی را رعایت کنیم که خدای ناخواسته به تجهیزات، تاسیسات و انسان‌ها در سازمان لطمه وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: طبق قاعده فقهی ضمان، رعایت ایمنی ضروری است و بر ما واجب است که از چیزی که احتمال می‌دهیم برایمان ضمان‌آور است دوری کنیم.

حجت الاسلام محمد حسنی تاکید کرد: رعایت ایمنی، فواید و دستاوردهای بسیاری دارد و اگر اصول و عقاید ایمنی رعایت شود می‌تواند بهره وری و دستاوردهای بسیاری برای ما داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایمنی بهره‌وری را افزایش و خسارات را کاهش می‌دهد. همچنین ایمنی موجب افزایش اعتماد به نفس کارکنان می‌شود تا بدون استرس کارهای خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رعایت ایمنی در ساخت تاسیسات و ساختمان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر ما ایمنی را رعایت کنیم به جای اینکه ساختمانی بسازیم که ۳۰ سال عمر داشته باشد باید ساختمان‌هایی بسازیم که به جای ۳۰ سال ۳۰۰ سال عمر کنند اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی هر چند سال یکبار مجدداً ساختمان‌های ناایمن را تخریب و ساختمانی جدیدی به جای آنها می‌سازیم در صورتی که در سطح جهان میانگین عمر ساختمان‌ها به چند صد سال می‌رسد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تصریح کرد: ایمینی در محیط کار موجب حفظ جان و سلامت کارکنان که مهمترین سرمایه هر سازمانی هستند می‌شود و ایمنی اگر نباشد مأموریت‌ها نیمه کاره می‌ماند و سازمانی که نتواند اهداف خود را کامل تامین کند نمی‌تواند مدعی باشد که رو به جلو حرکت می‌کند.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه رعایت ایمنی، بهداشت روانی کارکنان را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: ایمنی در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر به حکم قرآن، فقه و قوانین، ما موظف به رعایت ایمنی هستیم چرا که برای ما هم آورده مالی، مدیریتی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی خواهد داشت. انشاالله که همه دست به دست هم دهیم ایمنی را در نقطه عالی رعایت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا