استان ها

تهیه گزارش دیوان محاسبات از پروژه‌های راکد و طرح نهضت ملی مسکن – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی نژاد در جلسه با رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان نقش دیوان محاسبات در تحقق شعار راهبردی مبنی بر شفافیت و انضباط مالی، برخی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات استان را در راستای تحقق منابع و انضباط بخشی به مصارف بودجه، مردمی‌سازی نظارت با استفاده از سامانه ۱۹۸ و تشکیل مجمع ناظران مردمی، تحقق ظرفیت‌های قانون بودجه، بررسی‌های میدانی و تحرک‌بخشی در اجرای طرح‌های عمرانی، انضباط مالی شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی، نظارت مستمر بر فرایند اجرای بانک‌داری الکترونیک و حسابداری واحد خزانه را در توسعه و بهبود امور تبیین کرد.

وی افزود: دیوان محاسبات با رصد و نظارت مستمر خود در سال جاری گزارش‌های متعددی را با رعایت اولویت‌ها و توجه به ظرفیت‌های استان از جمله پروژه‌های راکد، نهضت ملی مسکن، صنایع و معادن، آب، اراضی، تسهیلات بانکی تهیه و به مبادی ذی‌ربط در استان و مرکز ارسال کرد که نتایج خوبی را به همراه داشته و در مسیر اصلاح و اجرای بهتر قرار داده است.

هادی هاشمی رئیس مجمع نمایندگان لرستان نیز در این جلسه از برگزاری جلسات مشترک با دیوان محاسبات استقبال و طرح مباحث تخصصی را برای کمک به تصمیم‌گیری در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات بسیار مؤثر دانست.

وی ضمن قدردانی از زحمات این نهاد نظارتی، از برگزاری جلسات مشترک و تخصصی دیوان محاسبات با نمایندگان مجلس استقبال و آن را برای تصمیم‌گیری به‌موقع و بهتر در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو مؤثر دانست.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، بیان داشت: عملکرد و فعالیت‌های دیوان محاسبات در برقراری انضباط و اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی در انجام امور بسیار ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا