اقتصادی

تهران برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با«تومسک» آماده همکاری است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیمهری، صبح پنجشنبه در حاشیه نشست با معاون استاندار «تومسک» که به منظور همکاری‌های تجاری، علمی، آموزشی و صنعتی در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: این نشست، پیرو سفری بود که سال گذشته به روسیه داشتیم و طی آن، زمینه‌های مشترک همکاری بین تهران و «تومسک» احصا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه «تومسک» دارای ظرفیت دانشگاهی بسیار خوبی است، گفت: این استان در حوزه‌های پتروشیمی، ماشین سازی و تا حدودی هم صنایع غذایی جز استان‌های برتر روسیه محسوب می‌شود و بازار خوبی برای محصولات ایرانی دارد.

علیمهری با بیان اینکه نشست امروز، پیش جلسه‌ای برای ملاقات استانداران تهران و «تومسک» بود، افزود: مقرر شد که به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های ایران، استاندار «تومسک» به تهران سفری داشته باشند.

وی بیان کرد: در جلسه امروز چندین زمینه همکاری مشخص و قرار شد در حوزه‌های قطعه سازی خودرو، دارو، قطعات و مواد اولیه پتروشیمی همکاری‌های دو جانبه ای داشته باشیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته در استان تهران جلسات و روابط تجاری و اقتصادی زیادی داشته ایم، گفت: امیدوار هستیم در نتیجه این اقدامات بتوانیم جهش در حوزه تولید و صادرات استان تهران را رقم بزنیم.

علیمهری عنوان کرد: با توجه به اینکه پایتخت در اکثر زمینه‌های تولیدی دست برتر را در کشور دارد، گفت: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های الکترونیک و دارویی استان تهران این دو موضوع برای هیئت روس جذابیت بیشتری داشت و زمینه‌های همکاری خوبی داریم و قرار شد، فردا هم بازدیدهایی را از شرکت‌ها الکترونیکی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شوند، عنوان کرد: خوشبختانه داروهای ساخت داخل دارای مجوز صادرات هستند و این زمینه وجود دارد که با «تومسک» برای صادرات دارو همکاری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا