تمهیدات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان باید فراهم شود

Print Friendly, PDF & Email

نقدعلی در صحن مجلس:

تمهیدات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان باید فراهم شود

تمهیدات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان باید فراهم شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمهیدات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان فراهم شود و معاونت اجرایی مجلس اقدامات لازم را در این باره انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: چندی پیش رئیس مجلس گفت نمایندگانی که موافق شفافیت آرا هستند، می‌توانند به صورت داوطلبانه اعلام کنند تا آرای آنها منتشر شود.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه از این دستور رئیس مجلس حدود دو ماه گذشته اما معاون اجرایی هنوز اقدامات لازم را در این زمینه انجام نداده و مقدمات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان به صورت الکترونیکی فراهم نشده و هنوز آرا به صورت کاغذی به دست ما می‌رسد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طرح شفافیت قوای سه گانه چندی پیش در مجلس تصویب و در شورای نگهبان تأیید شد اما بر سر یک مورد اختلافی مدتی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

نقدعلی افزود: زور ما که به مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌رسد اما انتظارمان آن است که هر چه سریع‌تر معاونت اجرایی مجلس تمهیدات لازم را در نظر گیرد تا نمایندگانی که قصد دارند آرای خود را به صورت شفاف ارائه دهند، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تعدد مراکز قانون گذاری یکی از مشکلات ماست، گفت: متأسفانه شاهدیم مجلس قوانین خوبی به تصویب می‌رساند اما این قوانین در پیچ و خم مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌ماند و انتظار داریم شفافیت آرا که از وعده‌های مجلس است هر چه زودتر اجرا شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه گانه طی خواهد شد و ان شاءالله به زودی این موضوع تأیید می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه نرم افزاری مجلس کاملاً برای شفافیت آرای نمایندگان آماده است و قرار بر این شده داوطلبان نامه‌ای مکتوب برای شفافیت آرای خود ارائه کنند تا این موضوع به صورت سیستمی انجام شود. قرار بر این شده است همه آرا شفاف شود چرا که نمی‌توان برای هر رأی گیری جدا درخواست شفافیت آن رأی را داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا