هشت صبح: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به NBC گفت: «ما این توانایی را داریم که مستقیماً در سطوح بالا با روسیه صحبت کنیم، پیام خود را به وضوح برسانیم و پیام های روس‌ها را دریافت کنیم». وی در ادامه با اشاره به توانایی کشورش برای انجام مذاکرات، تأکید کرد که واشنگتن طی روزهای […]

هشت صبح: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به NBC گفت: «ما این توانایی را داریم که مستقیماً در سطوح بالا با روسیه صحبت کنیم، پیام خود را به وضوح برسانیم و پیام های روس‌ها را دریافت کنیم».

وی در ادامه با اشاره به توانایی کشورش برای انجام مذاکرات، تأکید کرد که واشنگتن طی روزهای گذشته مذاکرات مستقیمی در سطح بالا با روسیه داشته است.

جیک سالیوان افزود: «در چند ماه گذشته بارها و بارها اتفاق افتاده و حتی در روزهای گذشته نیز این اتفاق افتاده است».

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه شنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد روسیه را به‌خاطر خط مشی سیاسی مستقلش تنبیه کرده و تجزیه کند، گفت: کشورهای غربی به جای روی آوردن به گفتگوی صادقانه و رسیدن به مصالحه، به تحریکات و صحنه سازی روی آورده‌اند.

وی یادآور شد که استفاده از تحریم‌ها مظهر کامل یک اقدام مخرب است، زیرا این تحریم‌ها به مردم غیرنظامی در کشورهای هدف ضربه می‌زند و از دسترسی آنها به کالاهای ضروری از جمله دارو، واکسن و غذا جلوگیری می‌کند.

لاوروف گفت: با ادامه روند بی‌اندیشه گسترش ناتو به شرق، نزدیک‌تر کردن زیرساخت‌های نظامی این بلوک به مرزهای روسیه، اکنون آمریکا وظیفه تحت سلطه قرار دادن کشورهای آسیایی را بر عهده گرفته است.