تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور/ جهاد تبیین یک اولویت است

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور/ جهاد تبیین یک اولویت است

تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور/ جهاد تبیین یک اولویت است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور خبر داد و گفت: باید مردم دراین خصوص هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه کشور ما نباید در موضوعی به نام اغتشاشات متوقف بماند بلکه باید روند عادی خود را طی کند، گفت: جامعه نباید به دلیل بروز اغتشاشات متوقف شود، هدف اصلی دشمنان از بروز آشوب و اغتشاش ایجاد ناامیدی است.

وی افزود: در هر حال جامعه باید روند عادی خود را طی کند و به فضل الهی و تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیجی و در کنار آنها همراهی مردم این بحران فروکش کرده است.

آل هاشم سپس افزود: اکنون نوبت دولت و دیگر قوا و نهادهای خدماتی است که برای خدمت به مردم سنگ تمام بگذارند برای رفع مشکلات و ترمیم التهابات روحی جامعه ایران تلاش کنند و مسیر شادمان کردن و به دست آوردن رضایت جامعه را پیدا کنند.

مسئولان دعواهای حزبی را کنار بگذارند

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسئولان باید خدمت به مردم را اصل و سایر موضوعات را فرع بدانند، ابراز داشت: هر تصمیم باید به رضایت مردم باشد و این جز با کنار گذاشتن دعواهای جناحی و گروهی میسر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر به وضع معیشت مردم، گفت: نتیجه موفقیت‌های کلان اقتصادی دولت باید بر سر سفره مردم رسیده و نمود عینی داشته باشد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه در حال حاضر دشمن فشار اصلی خود را روی اصناف و کسبه قرار داده است، افزود: من مطمئن هستم این توطئه‌ها حرکتی جز آب در هاون کوبیدن نیست و اصناف ما آنها را در این کارزار نیز ناامید خواهند کرد.

قدردانی از مردم آذربایجان در حوادث اخیر

وی سپس با قدردانی از مردم استان گفت: از مردم با بصیرت تبریز و آذربایجان تشکر می‌کنم که در جریانات اخیر بصیرت و میهن دوستی خود را نشان دادند، چراکه دشمن برای تحریک مردم از هیچ ترفندی فروگذار نکرد اما مردم هوشیارانه اقدام کردند.

آل هاشم همچنین با قدردانی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی قطر، افزود: این بازیکنان توانستند با وجود خواست دشمن، کانون همدلی، وحدت و شور هیجانی در جامعه باشند و نماینده شایسته‌ای برای ملت ایران بودند.

اهداف سفر نخست وزیر عراق به ایران

امام جمعه تبریز در ادامه به سفر نخست وزیر عراق به ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات اخیر سفر آقای سودانی در یک دوره بسیار حساس صورت می‌گیرد که محورهای مهمی را در پی خواهد شد که از آنها می‌توان به تمام شدن به حضور گروه تروریستی و تجزیه‌طلب غرب و شمال‌غرب ایران، مبارزه با تروریسم داعش، گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار، ایجاد راه‌آهن خرمشهر- بصره و تعیین تکلیف پرونده ترور سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وی گفت: یکی از مؤلفه‌های آقای سودانی، نخست وزیر جدید عراق گسترش روابط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای محور مقاومت است. او توانست به یکسال بن‌بست سیاسی در این کشور خاتمه دهد چرا که او در قالب برنامه بلند مدت همه جانبه به دنبال ایجاد ثبات در حوزه‌های مختلف در این کشور است.

آل هاشم سپس به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین فرمان مهم مقام معظم رهبری بوده و اولویت مهم امروز کشور است.

امام جمعه تبریز سپس به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز اشاره داشت و با بیان اینکه دانشجو مؤذن جامعه است و وقتی خواب بماند، ملت هم خواب می‌ماند، افزود: ۱۶ آذر یادآور این است که دانشگاه همیشه منبع علم و دانش نیست بلکه جایگاه رویش‌های انقلابی در برابر ظلم‌ستیزی و استقلال‌طلبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا