تقوی: بودجه پیشنهادی دولت براساس واقعیت‌ها تنظیم شده است

Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حرکت به سمت آرمان‌ها براساس نگاه واقع‌بینانه است.

به گزارش هشت صبح، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت هر برنامه این است که براساس واقعیت‌ها تدوین شود. یکی از ویژگی‌های مثبت لایحه پیشنهادی دولت این است که حرکت به سمت آرمان‌ها را از طریق واقعیت‌ها دنبال کرده است. ما باید لایحه بودجه را با نگاه آرمان‌گرایانه و بر مبنای واقع‌بینی تصویب کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ایرادات اساسی لوایح بودجه در سال‌های گذشته این بوده که به درآمدهای نفتی وابسته بوده است. رهبری نیز در این زمینه تذکر دادند که ای کاش ما می‌توانستیم در چاه‌های نفت را ببندیم. دولت باید معده کشور را از درآمدهای نفتی خالی کند. البته این به معنای فشار آوردن به مردم و دست به جیب آنها کردن نیست. در لایحه بودجه ۱۵ درصد وابستگی درآمدهای دولت به منابع نفتی کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۶۶ همت برای کمک معیشتی به مردم لحاظ کردیم و در این لایحه ۱۰۰ همت افزایش یافته است. این یعنی دولت دغدغه معیشت مردم را دارد. یکی دیگر از نقاط مثبت این بودجه تفاهم دولت و مجلس شورای اسلامی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا