تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد

Print Friendly, PDF & Email

سردار فلاح‌زاده:

تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد

 تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد و هم اکنون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نمی‌دانند چه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا فلاح زاده جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مکتب شهید سلیمانی، گفت: اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه موجب شکست طرح‌های رژیم اشغالگر قدس شد. آنها از بیروت تا پشت مرزهای فلسطین اشغالی عقب نشینی کردند. حماسه‌های جنگ ۳۳ و ۲۲ و ۱۱ روزه از تلاش‌های حاج قاسم بود و بعد از آن هم با راه اندازی داعش اسباب شکست آنان را فراهم کرد. همچنین با استقرار دولت شیعی در عراق، تمام طرح‌های آمریکا در منطقه را به نابودی کشاند.

وی افزود: تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد و هم اکنون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نمی‌دانند چه کنند و اینها از ویژگی خداباوری او بود.

فلاح زاده که در همایش مکتب شهید سلیمانی سخنرانی می‌کرد، با ذکر خاطره‌ای خاطرنشان کرد: در جنگ سوریه مدتی در شهر حلب در محاصره بودیم. با تدبیر حاج قاسم سلیمانی فرودگاه حلب باز شد و خود او شبانه و برای اولین نفر با هواپیما در فرودگاه به زمین نشست تا این گونه بقیه در فرودگاه فرود بیایند. دشمن ۶ حمله را انجام داده بود و با وجود جنگ روانی احساس می‌کردیم فعلاً قصد حمله مجدد ندارد. با هماهنگی شهید سلیمانی به دمشق رفتم اما ۴ صبح فردا مجدداً دشمن حمله کرد و بخش‌هایی از محله‌های شهر حلب سقوط کرد. شرایط خوبی نبود. فقط ۲۷ درصد از جغرافیای سوریه باقی مانده بود. سقوط سوریه و هم مرز شدن آن با لبنان محتمل بود. آن زمان قرآن را برداشتم و از خداوند خواستم اگر قرار است پیروز شویم به من بشارتی دهد. پس از باز کردن قرآن آیه فتح و ظفر آمد که در آن زمان برایم بسیار روحیه بخش بود. داعش تصمیم داشت از مراکش تا بنگلادش را در اختیار بگیرد.

وی افزود: مردم داری از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود. حزب الله، حشد الشعبی و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه، دفاع وطنی مردم سوریه، همگی از هنر حاج قاسم بود که ارتش‌های اعتقادی را در برابر مردم قرار داد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: یک نظریه پرداز اسرائیلی گفته است هنر رهبر انقلاب این بود که با به کارگیری نیروها و ملت‌های دیگر خطر دشمنان را از منطقه و ایران رفع کند اما برخی در داخل کشور این را متوجه نمی‌شوند. داعش می‌خواست از ایران عبور کند و به بنگلادش برسد. در واقع هدف او بشار اسد نبود، بلکه شیعه و ایران بود.

فلاح زاده گفت: ولایت مداری از دیگر ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی بود. او در دفاع و در جبهه مقاومت، تدابیر و رهنمودهای رهبر انقلاب را اجرا می‌کرد و خود را مطیع و سرباز ولایت می‌دانست.

وی تصریح کرد: اخلاص از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود. او برای خدا کار می‌کرد. بنده سه بار به او پیشنهاد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دادم. یک بار زیر ارتفاعات جولان در سوریه، بار دوم در دمشق و بار سوم در ۱۳۹۸ در خود ایران که او آخر به من گفت من به دنبال یک تیر سرگردان هستم؛ رهایم کن.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با تمام تلاششان دستاوردی نداشتند. ان شاالله جبهه مقاومت در عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی رو به پیروزی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا