ورزشی

تفتیان به سرنوشت فصیحی دچار شد/ یک انسان و وزنه ۵۰۰ کیلویی؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، تیم‌ فوتسال ایران کاندیدای برترین تیم ملی جهان در سال ۲۰۲۳ شد.

سایت فوتسال‌پلنت که هر ساله بهترین‌های جهان را در این رشته معرفی می‌کند گزینه‌های ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. این سایت در ادامه معرفی گزینه‌های بهترین‌های سال ۲۰۲۳ در رده تیم‌های ملی، نام ایران را در میان نامزدها قرار داده است. تیم ملی ایران برای تصاحب عنوان بهترین تیم فوتسال جهان باید با برزیل، آرژانتین، پرتغال، مراکش، افغانستان، فرانسه، ژاپن، اسپانیا و ازبکستان رقابت کند.

غول گرجی و معمای رکورد نجومی ۵۰۰ کیلوگرم در المپیک پاریس

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گرجستان در واکنش به ثبت رکورد نجومی ۵۰۰ کیلوگرم در المپیک پاریس توسط لاشا تالاخادزه پاسخ روشنی نداد اما وعده داد که روزی این رکورد را ثبت خواهد کرد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گزارشی از لاشا تاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان نوشت. در این گزارش آمده است: اگر لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان سومین مدال طلای المپیک را بگیرد، بهترین وزنه‌بردار تمام دوران است؟ تالاخادزه اگر بتواند رقیبانی از ارمنستان، بحرین، ایران و کشورهای دیگر را کنار بگذارد، اولین مردی خواهد بود که با بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن، سه بار قهرمان المپیک شده است. او در ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ قهرمان شد. همچنین رکورددار سنگین‌ترین وزنه‌ها است.

جدول مدالی زنده المپیک پاریس در روز هشتم

هشتمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک آغاز شد. چین با کسب ۱۵ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۹ برنز همچنان صدر جدول مدالی را به خود اختصاص داده است.

استرالیا با ۱۲ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز در رده دوم قرار دارد. آمریکا نیز با ۱۱ طلا، ۲۰ نقره و ۲۰ برنز به رده سوم رسید.  

هانیه رستمیان ششم شد/ کاروان ایران همچنان در انتظار مدال المپیک

هانیه رستمیان در پایان مرحله فینال تپانچه ۲۵ متر بازی‌های المپیک پاریس در رده ششم ایستاد.

هانیه رستمیان ملی‌پوش تیراندازی ایران در هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله فینال تپانچه ۲۵ متر در کنار تیراندازانی از کشورهای مجارستان، ویتنام، آمریکا، کره، هند، چین و فرانسه رقابت کرد. او در رده ششم ایستاد و به مدال نرسید.

پیام اعتراضی دونده زن افغان به طالبان در المپیک

کیمیا یوسفی، ورزشکار المپیکی افغانستان به دخترانی که تحت ظلم طالبان هستند در المپیک پیام داد.

کیمیا یوسفی، ورزشکار افغانستان در بازی‌های المپیک پاریس، کاغذی را بیرون آورد که روی آن نوشته شده بود «آموزش، ورزش، حق ماست» و آن را برای جهانیان بالا نگه داشت. او به دختران افغان پیام داد که هرگز تسلیم نشوند.

سریع‌ترین مرد ایران به نیمه‌نهایی المپیک نرسید/ حسن تفتیان سی‌وسوم شد

حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر المپیک و از میان ۹ شرکت‌کننده در گروهش پنجم شد. حسن تفتیان، رکورددار دوی سرعت ایران، رقابت خود را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (شنبه، سیزدهم مرداد) برگزار کرد. او در گروه پنجم مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر دوید و پنجم شد.

تفتیان رکورد  ۱۰.۱۸ ثانیه را ثبت کرد و بین ۹ دونده گروه خود پنجم شد و به این ترتیب از رسیدن به دور نیمه‌نهایی بازماند.

حسن تفتیان پس از سی‌وسومی در المپیک: همیشه در گروه مرگ قرار می‌گیرم!

سریع‌ترین مرد ایران پس از رقابت در المپیک پاریس، گفت: دوی خوبی داشتم و رکورد فصل خود را تکرار کردم.

حسن تفتیان، رکورددار دوی سرعت ایران، رقابت خود را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (شنبه، سیزدهم مرداد) برگزار کرد و با ثبت رکورد  ۱۰.۱۸ ثانیه بین ۹ دونده گروه خود پنجم شد و به این ترتیب از رسیدن به دور نیمه‌نهایی بازماند.

نتایج کاروان ایران در هشتمین روز المپیک پاریس/ ششمی رستمیان، طلسم‌شکنی لبیب و حذف تفتیان

ورزشکاران ایران در هشتیمن روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در سه رشته رقابت کردند.

در هشتمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران ایران در سه رشته تیراندازی، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری به رقابت پرداختند.

عذرخواهی بوکسور ایتالیایی از ایمان خلیف

بوکسور ایتالیایی به خاطر دست‌ندادن با بوکسور حاشیه‌ساز الجزایری از او عذرخواهی کرد.

در مسابقات بوکس زنان بازی‌های المپیک پاریس اتفاق عجیبی رخ داد. حضور ایمان خلیف، بوکسور الجزایری در مسابقات بوکس زنان حواشی زیادی به دنبال داشت؛ به طوری که آنجلا کارینی، بوکسور ایتالیایی روز پنجشنبه از مبارزه با او در المپیک خودداری کرد.

شکست سامورایی‌ها از والیبال آمریکا

تیم والیبال ژاپن در المپیک پاریس مقابل آمریکا شکست خورد. در ادامه رقابت‌های والیبال المپیک پاریس تیم‌های ژاپن و آمریکا از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه جمعه شب، دوازدهم مرداد به مصاف هم رفتند که در نهایت با برتری آمریکا به پایان رسید.  

آمریکا موفق شد در این مسابقه که در گروه C رقابت‌های والیبال المپیک پاریس برگزار شد، سامورایی‌ها را با حساب سه بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۸، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ از پیش رو بردارد.  

رکابزن ایران خط پایان المپیک را دید/ پایان طلسم ۱۶ ساله

رکابزن ملی‌پوش ایران در ماده استقامت جاده دوچرخه‌سواری المپیک ۲۰۲۴ پاریس به خط پایان رسید و دررده ۷۶ المپیک قرار گرفت. در هشتمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت دوچرخه‌سواری جاده برگزار شد و نماینده ایران توانست پس از ۱۶ سال انتظار  از خط پایان المپیک عبور کند.  

علی لبیب رکابزن ۲۱ ساله ایران با ۹۰ رکابزن دیگر از جهان در مسیری به مسافت ۲۷۳ کیلومتر به رقابت پرداخت که ۱۲ نفر مسابقه را تمام نکردند و لبیب در بین ۷۷ نفر باقی مانده در رتبه ۷۶ قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا