شهری

تفاهم‌نامه همکاری ثبت احوال و شهرداری تهران برای احراز هویت – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، با موفقیت پروژه هویت دیجیتال ایرانیان تحت عنوان سامانه هدا، نهادها و سازمان‌های مختلفی برای بهره‌مندی از این فناوری نوین اقدام کرده‌اند. در آخرین مورد، شهرداری تهران با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت احوال کشور، احراز هویت الکترونیک مراجعین خود را با استفاده از سامانه هدا به مرحله اجرا درآورد.

این تفاهم‌نامه میان سازمان ثبت احوال و شهرداری تهران به امضا رسید و به موجب آن، شهرداری پایتخت قادر خواهد بود با استفاده از سامانه هدا، هویت مراجعین خود را به صورت الکترونیکی احراز کند. بر اساس این تفاهم‌نامه، از سال جاری امکان استفاده از سامانه استعلام الکترونیک هویت انفرادی، استعلام نشانی محل سکونت و سرویس‌های سببی و نسبی برای شهرداری تهران فراهم شده است.

همچنین، تبادل اطلاعات مرتبط با توسعه و تکمیل GIS جمعیتی بر اساس مبادله اطلاعات خانوار در چارچوب قوانین کشور نیز میسر گردیده است. این تفاهم‌نامه فرصت بهره‌مندی از سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال کشور را برای نهادها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی جهت احراز هویت دقیق و معتبر مشتریان خود فراهم می‌سازد.

سامانه هدا با هدف تسهیل دسترسی نهادهای عمومی و خصوصی به اطلاعات هویتی شهروندان راه‌اندازی شده و امکان احراز هویت مراجعان را بدون نیاز به ارائه مدارک فیزیکی از جمله شناسنامه و کارت ملی، با سرعت و دقت فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا