تغییر رویکرد نیروهای مسلح به سربازان

امیر نصیرزاده اعلام کرد؛

تغییر رویکرد نیروهای مسلح به سربازان

تغییر رویکرد نیروهای مسلح به سربازان

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهارت باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود؛ یعنی مهارت‌آموزی را می‌بایست از سطوح پایین‌تر در مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه حفاظت از امنیت کشور بخشی از وظایف سربازان در نیروهای مسلح است، اظهار داشت: باید از این جوانان برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کنار حفاظت از امنیت کشور هم استفاده کنیم؛ بر این اساس هرچند خدمت وظیفه عمومی قانون مسلّمی است که نیروهای مسلح مجری آن محسوب می‌شوند، اما با این حال باید آموزش‌هایی را هم برای این عزیزان فراهم سازیم.

امیر نصیرزاده ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا در هر دیداری که فرماندهان نیروهای مسلح با ایشان دارند، توصیه‌هایی را در خصوص تکریم سربازان مطرح می‌کنند و این باعث شده تا فرماندهان در دیدارهای خود با ایشان گزارشی از وضعیت سربازان ارائه دهند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: پنج سال است قرارگاه مهارت‌آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده که به واسطه آن در تمام سطوح سازمان‌های نیروهای مسلح نیز این قرارگاه تشکیل شده و در بازرسی از نیروهای تابعه میزان توجه به مهارت‌آموزی سربازان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

امیر نصیرزاده گفت: نیروی جوان و کار خوب در دیگر کشورها وجود ندارد و این باعث شده تا آن‌ها مهاجرپذیر باشند؛ اما ما در کشورمان نیروی کار زیاری داریم؛ حال اگر ما روی این جوانان سرمایه‌گذاری نکنیم، فضای مجازی آلوده روی فکر و ذهن جوانان تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را به سمت خود می‌کشد؛ لذا از هیچ تلاشی برای این عزیزان نباید کوتاهی کنیم.

وی تأکید کرد: مهارت باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود؛ یعنی مهارت‌آموزی را می‌بایست از سطوح پایین‌تر در مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم و این در حالی است که اکنون ۱۲ هزار شغل در کشور شناسایی شده که مسیر هرکدام متفاوت است؛ لذا با توجه به این موضوع، باید فرهنگ مهارت‌آموزی را توسعه دهیم.

امیر نصیرزاده اظهار داشت: نیروهای مسلح باید رویکرد خود را نسبت به سربازان تغییر دهد که این تا حدود زیادی انجام شده است؛ در این رابطه می‌توان به آسایش و حقوق سربازان اشاره کرد که نسبت به گذشته توجه لازم صورت گرفته است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: برون‌داد این همایش باید به نحوی باشد که برای سال آینده وضعیت مهارت آموزی سربازان به نسبت امسال بهتر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا