استان ها

تغییر دولت خللی در تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد نمی‌کند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان، شامگاه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نهضت ملی مسکن وظیفه سنگین‌تری را روی دوش راه و شهرسازی گذاشته و با توجه به اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال جزو سیاست‌های بالادستی راه و شهرسازی قرار گرفته، این موضوع در استان‌ها نسیز خود را نشان داده و زنجان در این زمینه پیشرو است.

وی با بیان اینکه حجم بالای کار و تحویل واحدها در اسرع وقت، تلاش نیروها را مضاعف کرده است، خاطرنشان کرد: شهادت رئیس‌جمهور و تغییر دولت، دغدغه‌هایی در تکمیل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن برای مردم ایجاد کرده اما سیاست‌ها طوری است که تکمیل واحدها با جدیت ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های احداث مسکن فراهم شده و این موضوع نیاز کشور است، تصریح کرد: با تجربه‌ای که در سه سال گذشته به دست آمده و چالش‌های از پیش‌رو برداشته شده، سرعت ساخت و تحویل بهتر خواهد بود.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان را ۷۰ درصد برشمرد و گفت: در یک ماه گذشته با توجه به ساختار نهضت ملی مسکن در استان اقدامات جدی‌تری انجام شد و تا پایان سال حجم زیادی از واحدها به مردم واگذار می‌شود.

قزوینیان طرح نهضت ملی مسکن را بزرگترین طرح عمرانی در کشور خواند و افزود: سهمیه استان زنجان از این طرح ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد است که ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد آن مربوط به بخش شهری بوده و ۲۰ هزار واحد نیز بخش روستایی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۰ هزار واحد نیز مسکن‌های حمایتی است، عنوان کرد: از این تعداد نزدیک به ۲۰ هزار واحد عملیاتی شده و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد و ۷ هزار واحد نیز به دلیل عدم تأمین زمین هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی یا خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده و در محلات با هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی با بیان اینکه مشکل زمین در کل استان وجود دارد اما به تناسب هر شهرستان متفاوت است، یادآور شد: در خرمدره زمینی از بنیاد مستضعفان خریداری و ساخت مسکن در آن کلنگ‌زنی شد اما اختلافی که بنیاد مستضعفان با شهرداری و راه و شهرسازی پیدا کرده بود روند ساخت مسکن را کند کرد، با اقدامات انجام شده ظرف یک هفته آینده این موضوع مرتفع و مشکل زمین خرمدره حل می‌شود.

قزوینیان در مورد تفاوت قیمت تمام شده طرح‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: قیمت تمام شده پروژه‌ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوک‌ها و واحدهای طرح شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

وی به نظارت بر پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد؛ چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان بوده و نسبت به اجرای سریع طرح‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در مورد پروژه‌های راهسازی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار در همه پروژه‌های راهسازی مشهود است و یک از این پروژه‌ها، محور ابهر به قیدار است که برای تکمیل آن پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا