تغییر جداول بودجه مصوبه مجلس غیر قانونی است

سلیمی در تذکر شفاهی:

تغییر جداول بودجه مصوبه مجلس غیر قانونی است

تغییر جداول بودجه مصوبه مجلس غیر قانونی است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: تغییر جداول مصوبه مجلس غیر قانونی است و باید جبران و اصلاح شود چه کسی و چرا این جداول را تغییر داده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت: در زمان بودجه مصوبه‌ای درباره ۱۵ درصد حقوق معدن داشتیم اما متأسفانه علیرغم اینکه جداول باید تابع حکم باشد معلوم نیست به چه دلیلی در این بخش جدول‌ها تغییر داشته‌اند.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان در این جداول باید گنجانده شود که ۱۵ درصد آن برابر ۶ هزار میلیارد تومان است اما به دلایلی که روشن نیست این جداول تغییر کرده‌اند اما این تغییر هیچ وجهه قانونی ندارد.

سلیمی تصریح کرد: مردم و مسئولین از ما سوال می‌کنند که مصوبه مجلس چه شد و به کجا رسید؟ زمانی صحبت از قانون برنامه ششم بود و آقایان می‌گفتند این موضوعات در بودجه سنواتی نیامده است اما در این مورد شاهد هستیم که در بودجه سنواتی هم آمده است.

وی با طرح این سوال که جداول را چه کسی تغییر داده است گفت: تغییر جدول غیر قانونی است. این تغییر باید اصلاح و جبران شود.

نماینده مردم محلات یادآور شد: آقای میرکاظمی می‌گوید مجلس باید تصمیم بگیرد، تصمیم مجلس روشن است. مجلس مصوبه دارد، جداول نیز تابع حکم و مصوبات صحن هستند اما معلوم نیست چه کسانی و چرا آنها را تغییر داده‌اند. ما بارها بر این مسئله تاکید کرده‌ایم اما معلوم نیست چرا باز هم شاهد این موضوعات هستیم.

سلیمی گفت: نکته دوم آن است که منابعی که باید به صندوق تولید مسکن واریز می‌شد بنابر گزارشی که به دست ما رسیده واریز نشده است. دلیل این موضوعات چیست؟

وی تاکید کرد: یکی از وجوه حفظ شأن مجلس همین موضوع است. آنچنان که پیش از این آقای مصری نایب رئیس مجلس درباره حکم دیوان عدالت به درستی اعتراض کرد و بحث شأن مجلس را بیان کرد. این بحث اینجا هم مطرح است.

سلیمی عنوان کرد: اگر قرار است مجلس مصوبه داشته باشد و دیگران آن را دستکاری کنند و خروجی هم نداشته باشیم بهتر نیست مجلس را تعطیل کنیم. خواهشمند است همانطور که نایب رئیس مجلس درباره حکم دیوان عدالت اعتراض کرد و ایستاد اینجا هم از شأن مجلس حفاظت شود.

وی در پایان تذکر خود بیان کرد: امروز از طرف غرب شاهد استانداردهای دوگانه هستیم که نشان می‌دهد غربی‌ها چقدر وقیح هستند البته نقاب از چهره آنها افتاد و روشن شد که دفاع از آزادی، دموکراسی و این مسائل فریبی بیش نیست.

نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: غرب به دروغگویی و جعل حقایق عادت دارد به طوری که در این مدت ۴۰ هزار دروغ گفته است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: خواهشمند است رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تذکر اول علیرضا سلیمی توجه کند و با دعوت از سازمان برنامه و بودجه تکلیف شش هزار میلیارد تومانی که در قانون آمده اما در جداول تغییر کرده است را روشن کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا