قالیباف: تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل نظارت است رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون با هوشمندسازی صورت گرفته تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل مشاهده و نظارت است. به گزارش هشت صبح، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان استان فارس که […]

قالیباف:

تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل نظارت است

تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل نظارت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون با هوشمندسازی صورت گرفته تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل مشاهده و نظارت است.

به گزارش هشت صبح، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان استان فارس که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۴ بهمن ماه) در مجلس برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید تقسیم کار به‌صورت ملی و محلی انجام شود که با دولت نیز در این موضوع توافق داریم، گفت: باید در برنامه هفتم، تفکیکی در حوزه اقدامات ملی و محلی قائل شده و تلاش کنیم اختیارات به استان‌ها تفویض شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استان‌ها باید درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌ها و اعتبارات خودشان تصمیم‌گیری کنند، اظهار داشت: من دو سال پیگیر این موضوع بوده و از گذشته نیز ایمان داشتم که اگر اختیارات به استان‌ها واگذار نشود، کار جلو نمی‌رود چرا که دولت سرگرم امور کلان است و موضوعات محلی مغفول می‌ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخط شدن نحوه رسیدگی به لایحه بودجه عنوان کرد: از هم اکنون با هوشمندسازی صورت گرفته تغییراتی که در بودجه اتفاق می‌افتد به صورت برخط قابل مشاهده و نظارت است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در جریان تخصیص اعتبارات باید پروژه‌های اولویت‌دار مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: همه بر این عقیده هستند که در جریان رسیدگی به لایحه بودجه باید از سطح کلان به موضوع نگریسته شده و پروژه‌هایی که اولویت ملی داشته و منافع آن شامل حال کل کشور می‌شود را در ردیف نخست دستور کار قرار داد.

در جریان این نشست نمایندگان استان فارس، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دادگستری استان و تنی چند از مسئولان لشگری حاضر نیز به طرح موضوعات ملی و منطقه‌ای پرداخته و به ظرفیت‌های استان فارس و شهرهای مختلف آن اشاره کردند.

دغدغه اصلی نمایندگان این استان موضوع زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله راه آهن و جاده بود. از سوی دیگر آنها به موضوع توجه به حوزه گردشگری استان، ارتقای زیرساخت‌های درمانی و همچنین افزایش سطح علمی استان اشاره کرده و خواستار اقدامات عملی دولت و پیگیری مجلس در حوزه گردشگری و اتمام پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی شدند.