مجلس

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ بر خلاف اصل آزادی ادیان و عقاید است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را مخالف با همه ارزش‌هایی که دولت‌های غربی مطرح می‌کنند، نظیر آزادی بیان، آزادی ادیان، عقاید و احترام به دیگران و تکثرگرایی؛ می‌دانم.

نادری افزود: این تعطیلی نشان داد که این‌ها همه شعاری بیش نیست و در واقع با برخوردهای سیاسی حاضرند همه ارزش‌ها را زیر پا بگذارند. این یک تصمیم سیاسی با فشار لابی صهیونیستی بود و دولت آلمان را مستقل نمی‌دانم.

وی با اشاره به تاریخ پس از جنگ جهانی دوم اظهار داشت: دولت آلمان را از ۱۹۴۵ در اشغال آمریکا می‌دانم و هنوز یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان است. لابی صهیونیسم نیز در آلمان بسیار قوی است و در سیاست‌گذاری‌های آلمان تأثیر دارند.

نادری به مسائل مربوط به تشخیص اسلام واقعی و اسلام داعشی نیز اشاره کرد و گفت: جهان فکر می‌کرد بعد از جنایات داعش، غرب و اروپا، به‌ویژه آلمان، تفاوت اسلام واقعی و اسلام داعشی را تشخیص می‌دهند. داعشی که برای غرب هم خطرناک بود، دیدیم کسی که داعش را شکست داد، ایران شیعه و حاج قاسم سلیمانی بود. اما می‌بینیم که غربی‌ها همچنان در همان مسیر اشتباه خودشان درباره تشیع و ایران هستند.

وی افزود: تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ تصمیمی سیاسی در راستای منافع لابی صهیونیسم است. از زمانی که سیاست خارجی آلمان توسط وزیر خارجه‌ی آن، خانم باربوک، در دست گرفته شد، دیدیم که بیشتر به سمت تصمیمات و سیاست‌های غیرعقلانی حرکت می‌کند. ایشان شعار می‌دهد که پیرو سیاست خارجی زنانه است و شعار فمینیستی می‌دهد، در حالی که نیمی از شهدای غزه زن هستند و به شهادت رسیدند را نمی‌بینند. مشخص نیست این چه مدلی از فمینیسم است که زن‌های غزه در آن دیده نمی‌شوند یا زن‌های درجه یک و دو در آن وجود دارند. سیاست‌های اخیر آلمان، آن را به شریک یا بازیگر نامطمئن در بین شرکای خودش کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا