خدابخشی در گفتگو با مهر: تصویب برنامه مقدم بر بودجه است/ دولت تعلل نکند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه سالانه باید بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شود و بنابراین ما منتظریم که دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند. محمد خدابخشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با […]

خدابخشی در گفتگو با مهر:

تصویب برنامه مقدم بر بودجه است/ دولت تعلل نکند

تصویب برنامه مقدم بر بودجه است/ دولت تعلل نکند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه سالانه باید بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شود و بنابراین ما منتظریم که دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند.

محمد خدابخشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت تسریع در ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه یک سال تمدید شد و تمدید مجدد آن قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم کشور را بدون برنامه اداره کنیم، گفت: برنامه هفتم توسعه بسیار مهم است و مهم‌ترین موضوعی است که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید با همکاری یکدیگر انجام دهند و حتماً باید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله محور بودن برنامه توجه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید برنامه هفتم توسعه را هر چه زودتر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. متأسفانه دولت تاکنون در ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس تأخیر داشته و تعلل می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم اینکه رئیس جمهور بارها گفته که دولت با اولویت در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، اما هنوز خبری از ارائه این لایحه به مجلس نیست.

خدابخشی با اشاره به اینکه طبق آئین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، گفت: برنامه پنج ساله مقدم بر بودجه است و دولت باید ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. بودجه سالانه باید بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شود و بنابراین ما منتظریم که دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه یک سال تمدید شده است، تاکید کرد: نباید برنامه ششم توسعه یک بار دیگر تمدید شود و با توجه به اینکه کشور نمی‌تواند بدون برنامه باشد، دولت باید حتماً و با اولویت لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.