تصمیمات حوزه سلامت به طور دقیق اطلاع‌رسانی نمی‌شود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، «عبدالحسین روح‌الامینی» در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، اظهار کرد: فراز و فرود در حوزه دارو و زنجیره تأمین و تولید دارو فراوان است که اگر این فراز و فرود به شکل جامع مورد توجه قرار نگیرد، به خطا می‌رویم.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف وظایف بین دستگاهی را بر عهده دارند، اما وزیر بهداشت وظیفه تولیت را دارد و تولیت نیز دارای مسوولیت‌های مشروحی است. با توجه به گزارش‌هایی که از سوی وزارت بهداشت به صورت مکرر در کمیسیون بهداشت مطرح می‌شود، این تولیت نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متأسفانه شاهد عدم اطلاع‌رسانی دقیق از تصمیمات حوزه سلامت هستیم، به گونه‌ای که بیمار وقتی نسخه خود را پرداخت می‌کند، نمی‌داند محاسبات بر چه مبنایی است و فقط نگاه می‌کند نسبت به گذشته نزدیک، پرداخت از جیب بیمار بیشتر می‌شود و نمی‌داند ضریب پوشش کجاست.

روح‌الامینی گفت: ۱۳۸ روز از مجلس یازدهم باقی مانده است. از ما که دارد می‌گذرد اما از دولت، رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور می‌خواهم که تکالیف برنامه هفتم را جدی بگیرند که از جمله این تکالیف، نوسازی و بازسازی صنعت دارو است. دولت در برنامه هفتم به صنعت دارو توجه بیشتری کند تا این صنعت نه تنها بتواند نیاز داخلی را تأمین کند، بلکه صادرات نیز انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا