تشدید نظارت سازمان ملی استاندارد بر بازار شب یلدا

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای شب یلدا موضوع حذف رواداری، الزام به خالص فروشی و نظارت بر مراکز تولید و عرضه در سراسر کشور آغاز شده تا مردم کالاها را با همان میزانی که روی آن‌ها درج شده خریداری کنند.

به گزارش هشت صبح، مهدی اسلام‌پناه اظهار کرد: بر اساس قانون توسعه نظام استاندارد باید به بحث اوزان و اندازه شناسی ورود کنیم و سازمان ملی استاندارد ایران چند ماهی است در بحث اوزان و اندازه‌شناسی ورود کرده و برای ایام شب یلدا موضوع حذف رواداری، استمرار نظارت بر بازار، مراکز تولید و عرضه در سراسر کشور در حال انجام است.

به گفته وی بررسی‌های تصادفی مرکز اندازه‌شناسی و اوزان سازمان ملی استاندارد در خرداد ماه سال گذشته حکایت از کم‌فروشی بیش از ۴۱ درصد نشان‌های تجاری و واحدهای بزرگ موجود در بازار داشت که امروز این عدد به ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

اسلام‌پناه همچنین در این گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در مراکز تولید، انباشت کالا و عرضه کالا پیاده و ابعاد کنترلی وسیع‌تر می‌شود، گفت: مردم می‌توانند شکایات و انتقادات خود را از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ به ما پیامک کنند، همچنین شماره تلفن ۱۵۱۷ هم به طور شبانه‌روزی پاسخگوی مردم است. همچنین سامانه‌ مردم‌دار سامانه جدید است که نظارت مردم را در بازار امکان‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا