استان ها

تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان غربی در ایام منتهی به اربعین – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امید خلیل زاده در این زمینه تشکیل ۳۱ گروه دامپزشکی سیار در آذربایجان غربی از ابتدای ماه محرم انجام شده است و در ماه صفر نیز این تیم‌ها با ۶۰ نفر نیرو فعال هستند.

وی اظهار کرد: به مناسبت ایام ماه محرم و صفر طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر فرآورده‌ای خام دامی در آذربایجان‌غربی با حضور گروه‌های دامپزشکی در حال اجراست و این روند همچنان استمرار دارد.

خلیل زاده با اشاره به اینکه پخش نذورات در موکب‌های استان، روزانه به صورت موردی بازرسی می‌شود افزود: این طرح با هدف تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و صیانت از سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی و نیز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: انجام اقدامات بهداشتی و ذبح شرعی دام‌های قربانی در ایام اربعین حسینی با توجه به نقش مؤثر دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها و ارتقا سطح بهداشت عمومی و تأمین سلامت غذایی زائران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از دیگر اهداف این طرح است.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های میزبان زائران اربعین حسینی است، مرز بازرگان در منطقه آزاد ماکو و تمرچین در پیرانشهر به عنوان مرزهایی فعال در تردد زائران اربعین هستند.

مسافران و زائران منطقه قفقاز از مرز بازرگان در شمال کشور وارد استان شده و بعد از طی مسیر از مرزتمرچین در غرب آذربایجان غربی از استان و کشور خارج و عازم کشور عراق می‌شوند. در طول مسیر موکب‌های مردمی از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا