استان ها

تسهیل تردد زائران اربعین با تجهیز زیرساخت‌های پایانه تمرچین – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج دست نشان شنبه شب در جلسه ستاد اربعین استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت تردد سهل زائران اربعین حسینی برای سومین سال متوالی از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

دست نشان افزود: در همین راستا تعداد ۳۸ گیت گذرنامه در پایانه مرزی تمرچین نصب و آماده‌سازی شده‌اند که با فعالیت این گیت‌های ایستایی زوار عزیز فقط چند دقیقه خواهد بود و به راحتی از پایانه مرزی تمرچین عازم کشور عراق خواهند شد.

وی اضافه کرد: امکانات خدماتی و رفاهی خوبی نیز برای زوار از جمله نصب و راه اندازی آبخوری‌ها، آب سردکن‌ها، چشمه‌های سرویس بهداشتی ثابت و سیار، نصب و آماده‌سازی برج‌ها و پرژکتورهای تأمین روشنایی، سیستم ارتباطی رایگان (Wi-Fi)، نمازخانه‌ها، جانمایی و استقرار موکب‌های اسکان، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی در پایانه مرزی تمرچین تدارک دیده شده است که تردد زائران را از این پایانه مرزی سهل خواهد کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابه‌جایی زوار در استان اشاره کرد و گفت: جهت تردد زوار عزیز از مبدأ ارومیه و سایر شهرهای استان به شهر پیرانشهر و نهایتاً پایانه مرزی تمرچین، ناوگان حمل و نقل عمومی استان با همکاری شرکت‌های حمل و نقل آمادگی کامل را دارد.

وی در رابطه با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور عراق نیز گفت: با پیگیرهای انجام شده توسط استاندار و برگزاری جلسات مکرر با کشور عراق و اقلیم کردستان، هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل در تردد زوار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است که سفر زیارتی هموطنان عزیز را در اربعین ۱۴۰۳ از پایانه مرزی تمرچین راحت‌تر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا